توصیه مهم وزیر راه به مردم برای خانه دار شدن

توصیه مهم وزیر راه به مردم برای خانه دار شدن

وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست از فرصت باقیمانده برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن استفاده کنند چرا که این بهترین فرصت است که اقشار مختلف جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

قاسمی که در مراسم افتتاح ۷۱۷۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این شهر جدید به یک شهر در حدی قابل قبول برای سکونت مردم تبدیل شود و در ادامه با مقایسه‌ای میان طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، افزود: شرایط امروز ما از لحاظ کیفیت ساخت با شرایط دوران مسکن مهر قطعا متفاوت است.
ضمن اینکه ما به دنبال مسکن‌سازی نیستیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم یعنی همزمان که مسکن برای مردم می‌سازیم، شهرسازی هم انجام می‌دهیم یعنی نیاز‌های مردم در یک شهر اعم از مدرسه، درمانگاه و پارک و ... را هم می‌بایست برآورده کنیم.
وی گفت: ما اگر بخواهیم ظرف ۴ سال به عدد ۴ میلیون مسکن برسیم، به این معنا نیست که هر سال یک میلیون مسکن را شروع کنیم، چون معمولا ساخت خانه بیش از یک سال طول می‌کشد؛ ما باید در پارت‌های زمانی مختلف کار را شروع کنیم تا بعد از ۴ سال پایان ساخت ۴ میلیون مسکن را شاهد باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار جدی در حوزه مسکن موضوع زمین است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات پیش‌بینی شده است. ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن به خصوص برای واحد‌های فرسوده پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی بالغ بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد، عنوان کرد: این میزان کافی نیست و ما برای دو سال اول حداقل باید برای ۱۰۰ هزار واحد کار را شروع کنیم و انشاالله کار ساخت ۵۰ هزار واحد بعدی را هم شروع کنیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در سفر امروز رئیس جمهوری محترم غیر از بودجه سالیانه که برای راه‌های استان تعیین شده است، ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر هم پیش‌بینی شده است.