توسعه پالایشگاه شیراز در کانون رایزنی استاندار فارس و وزیر نفت

توسعه پالایشگاه شیراز در کانون رایزنی استاندار فارس و وزیر نفت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس اعلام کرد: جواد اوجی وزیر نفت در دیدار با محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با درخواست توسعه پالایشگاه شیراز موافقت کرد.

بنا بر گزارش دریافتی روز چهارشنبه، ایمانیه در این دیدار احداث خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از جنوب کشور به شیراز و همچنین تامین منابع مالی پروژه های دارای تفاهم نامه را خواستار شد.

وی، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت مبنی بر تامین منابع مالی پروژه ها از طریق تهاتر نفت افزود: بر اساس این قرارداد مقرر شده که نفت خام در اختیار مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) قرار گیرد و قرارگاه نیز پروژه های مد نظر را اجرا و تکمیل کند.

استاندار فارس ادامه داد: زه‌کشی، انتقال آب، ساخت بیمارستان، آزاد راه و بزرگراه، حمل و نقل و خطوط ریلی از جمله پروژه هایی است که از این حوزه تامین مالی خواهند شد.

احداث خطوط آنتنی مترو شیراز به سمت شاهچراغ (ع)ضروری است

استاندار فارس در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور نیز، احداث خطوط آنتنی مترو کلانشهر شیراز به سمت شاهچراغ (ع) به منظور دسترسی آسان زائران به این حرم مطهر را با مساعدت وزارت کشور ضروری دانست.

ایمانیه همچنین مساعدت وزارت کشور در برگزاری آزمون و جذب نیرو در شهرداری شهرهای جدید استان فارس را خواستار شد.

وی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت های ارائه خدمات شهری، از وزارت کشور برای تامین ماشین آلات و ماشین های آتش نشانی در شهر شیراز، شهر صدرا و سایر شهرهایی که به این تجهیزات نیاز دارند، درخواست همکاری کرد.

مساعدت وزارت کشور در ساخت موزه قرآنی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر موارد درخواستی استاندار فارس در دیدار با وزیر کشور بود.

پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهور

محمدهادی ایمانیه در جریان سفر کاری به تهران همچنین در دیدارهای جداگانه ای با معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر حل مسائل استان شد.

وی در دیدارهای جداگانه ای با معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

استاندار فارس در دیدار با محسن منصوری، مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری را پیگیری کرد و درخواست های مرتبط با سفر دوم آیت الله رئیسی را  در میان گذاشت.

ایمانیه در دیدار با دکتر عیسی زارع پور ضمن توافق در خصوص احداث مرکز بزرگ داده در شهر صدرا، بر لزوم پوشش تلفن همراه و اینترنت راه های عبور عشایر و ایل رو ها تاکید کرد که با نظر مثبت وزیر ارتباطات دستورات لازم جهت انجام آن صادر شد.

در این دیدار همچنین تسریع در اتصال شهروندان ساکن شهرهای استان به فیبر نوری، جهت افزایش چند ۱۰برابری سرعت اینترنت موارد توافق استاندار فارس و وزیر کشور قرار گرفت.

مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه

بنا بر گزارش دیگری، استاندار فارس در سخنانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تمام نهادها و مجموعه های دولتی و غیردولتی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان نظرات خود را در خصوص تدوین برنامه هفتم توسعه کشور اعلام کرده و در این زمینه مشارکت داشته باشند.

ایمانیه، با اشاره به انجام ۲۹ مطالعه در جهت تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم افزود: اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، پرهیز از کلی گویی، تبیین دقیق راه برای مسئولان اجرایی و مساله محور شدن برنامه هفتم توسعه از موارد مد نظر رهبر معظم انقلاب در تدوین این برنامه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه ششم در زمان اجرا با ایرادهایی همراه بود که اکنون زمان اصلاح آن موارد است بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی موظفند، نقطه نظرات خود را در خصوص این برنامه به شکل مکتوب ارائه دهند.

او اظهار داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به شکل قانونی ایراد وارد می کنند تا کار از مسیر اصلی خارج نشود اما مدیران ایرادهایی که با اصلاح قانون مرتفع می شود را جمع بندی و اعلام کنند تا در برنامه هفتم لحاظ شود.

استاندار فارس خواستار توجه متوازن به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در تدوین برنامه هفتم شد.

ایمانیه افزود: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، خانه صنعت و معدن، موسسه های غیردولتی و غیر اقتصادی مانند موسسه های مردمی فرهنگی و اجتماعی هم نظرات خود را در مورد برنامه های ششم و هفتم اعلام کنند.

وی، بر لزوم تعیین تکلیف نظام بانکی در برنامه هفتم توسعه شد و گفت: قانون می‌تواند مصارف، منابع، میزان و وسعت سرمایه گذاری و همچنین اختصاص درصد به استان ها را مشخص کند.

ضرورت ارائه راهکار برای افزایش بهره وری

استاندار فارس، همچنین بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف به ویژه در حوزه انرژی تاکید و بیان کرد: ایجاد منابع جدید، دیگر پاسخگوی مصارف نیست و باید بر شیوه های مصرف صحیح و انرژی‌ های تجدید پذیر تمرکز کنیم.

ایمانیه اظهارداشت: شرایط تحریمی کشور باعث شده استان های تولید کننده نفت و گاز از قانون اختصاص سه درصد درآمد نفت و گاز به استان مبدا متضرر شوند.

وی، خواستار ارائه راهکارهای قانونی برای توسعه فارس شد و ادامه داد: می بایست منابع صندوق مسئولیت اجتماعی به شکل قانونی شفاف شود تا در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و گردشگری دریافتی هایی داشته باشیم تا در جهت توسعه و پیشرفت استان هزینه کنیم.