تهدید استقلال، نیمه دوم بازی نمی‌کنیم!

در شرایطی که چالش بین صدا و سیما و باشگاه‌ها برای حق پخش در بازی‌ها ادامه‌ دارد، تلویزیون همانند هفته گذشته با نمایی عجیب به پخش دیدار استقلال و مس کرمان در هفته سوم لیگ برتر پرداخته است.

نمای بسته و به شکلی که تبلیغات روی تابلوها چندان مشخص نباشد، باعث شده تا ضمن کاهش کیفیت نمایش این بازی، باشگاه استقلال نیز متضرر شود.

اتفاقی که باعث شد تا فتاحی‌ با حضور در جایگاه خبرنگاران در گفت‌وگویی تند تهدید کند اگر این اقدام صدا و سیما در نیمه دوم هم قرار به ادامه باشد، آنها در زمین بازی حاضر نخواهند شد!

سعید فتاحی در جمع خبرنگاران گفت: باشگاه استقلال حق قانونی‌اش را از صدا و سیما مطالبه کرده ولی متأسفانه در بازی هفته گذشته اصلا تبلیغات دور زمین ما را نشان دادند و علیرغم هماهنگی‌هایی که با آقای هاشمی (تهیه کننده فوتبال برتر) داشتم این اتفاق نیفتاد. امروز هم 10 دقیقه با آقای هاشمی صحبت و خواهش کردم تبلیغات دور زمین باشگاه استقلال را نشان دهند ولی متأسفانه سیاست آنها طوری است که این کار را نمی‌کنند و فقط می‌گویند استاندارد است.

او ادامه داد: اگر استاندارد است، با سالیان گذشته مقایسه کنند که استاندارد بوده یا خیر. کارشناسان بیایند این کار را انجام دهند. باشگاه استقلال به نشانه اعتراض برای حق قانونی خودش قصد ندارد نیمه دوم وارد زمین شود مگر اینکه صدا و سیما تبلیغات دور زمین را به صورت استاندارد و به روال همیشه پخش کند.

فتاحی درباره اینکه این لج و لج بازی است، گفت: لج و لجبازی اسمش را می‌گذارند یا هرچیز، مدیران باشگاه سعی می کنیم حقمان را بگیریم. ما گفته ایم به احترام هواداران، بازی های زنده پخش شود ولی برنامه تولیدی نمی تواند در کنفرانس خبری و ورزشگاه حضور پیدا کرد. متأسفانه دیگر درآمد تبلیغات محیطی که درآمد جزیی است را مانع آن می شوند.

وی درباره اینکه این تهدید چقدر جدی است، گفت: هماهنگ کردم با مدیران باشگاه نیمه دوم به میدان نخواهیم آمد. برابر قانون 3 بر صفر بازنده می شویم اگر چه بازنده می شویم اما حداقل به حق‌مان می رسیم و یک نفر بیاید به داد باشگاه استقلال برسد. یک راهکاری باید باشد. امیدوارم این اتفاقی رخ ندهد و لج و لجبازی نباشد. ما درخواست کردیم و نامه رسمی زدیم. درآمد صدا و سیما از محل تبلیغات قبل و حین بعد از استقلال اعلام شد این حق سهامداران ماست.