احیای تالاب پریشان با استفاده از سد نرگسی ۱۰ سال طول می کشد  

احیای تالاب پریشان با استفاده از سد نرگسی ۱۰ سال طول می کشد    

 فرماندار کازرون در خصوص احیای تالاب پریشان عنوان کرد: چنانچه سالیانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب هم از سد نرگسی به تالاب پریشان منتقل شود یک مدت زمان ۱۰ ساله طول می کشد که تالاب احیا شود.

محمد علی بخرد بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته دولت، گفت: برای نخستین بار در کازرون طرح آسانسور شیب رو در تنگ چوگان انجام می‌شود و با اجرای این طرح گردشگران از پایین به ارتفاع ۹۵۰ متر تا دهانه غار که مجسمه شاپور قرار دارد منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح اجرای آسانسور شیب رو با هدف انتقال گردشگران علاقه مند به بازدید از غار شاپور و مجسمه شاپور که در دهانه غار قرار دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی آغاز می‌شود.

فرماندار کازرون ادامه داد: ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان کازرون اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی دارد.

بخرد گفت: ۱۱ طرح مطالعاتی از جمله احداث سد چروم در بخش‌های خشت و کنار تخته انجام گرفته که با اجرای سه طرح مطالعه دیگر مطالعات سد به پایان می‌رسد.

فرماندار ویژه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راهکارهایی برای دریاچه پریشان نیز عنوان کرد: چنانچه سالیانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب هم از سد نرگسی به تالاب پریشان منتقل شود یک مدت زمان ۱۰ ساله طول می‌کشد تالاب احیا شود اما با مهار چاه‌های غیرمجاز و صنعتی سازی با هدف تأمین معیشت ساکنین حاشیه پریشان می‌توان به احیای تالاب پریشان زودتر کمک کرد.