تمهیدات شرکت برق فارس برای پایان دادن به خاموشی‌های تابستانی

تمهیدات شرکت برق فارس برای پایان دادن به خاموشی‌های تابستانی

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه همه تمهیدات برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق اندیشیده شده است، گفت:هدف کلی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ دستیابی به اهداف پیش رو برای کاهش دغدغه انتقال برق و تأمین برق با ثبات و پایدار برای همه مشترکان است.

مهندس یداله حقیقی روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با کارکنان این شرکت که با حضور معاونان، مدیران و جمعی از کارکنان برگزار شد، رویکردهای مهم در این عرصه را مدیریت بار و تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه عنوان کرد و افزود: همه کارکنان، مدیران و معاونان در این عرصه مسوولیت دارند تا اولویت کاری خود را تامین برق با ثبات و پایدار برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اضافه کرد: تلاش شده است تا در راستای همین شعار سال بخشی از برنامه‌های عبور از اوج مصرف تابستانی هم دیده شود و بر مبنای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بتوانیم زمینه تامین برق با ثبات و پایدار را ایجاد نماییم، تولید و راه اندازی خطوط جدید برق موجب آسان‌کردن کارها و افزایش استفاده مردم می‌شود و یکی از پایه‌های مهم دستیابی به جهش تولید است.

حقیقی تأکید کرد: انتقال نیرو و ایجاد خطوط فوق توزیع برق و نگهداری تأسیسات و ایستگاه‌ها باید به صورتی شکل گیرد که مردم بتوانند به راحتی از برق پایدار استفاده کنند و دغدغه نبودن و قطع برق کاهش یابد.

وی بیان داشت: هر چند در سالهای اخیر برنامه‌ریزی‌ها به سمت بهبود تأمین و انتقال برق حرکت کرده است اما ضرورت دارد با ایجاد تحول در نگرش مردم نسبت به مصرف برق و با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی روی مصرف بهینه این فرهنگ و مؤلفه فرهنگی در جامعه شکل گیرد که برای استفاده از مسایل برقی برنامه زمانبدی داشته باشیم.

حقیقی گفت: مصرف بهینه تأکید و توصیه دین مبین اسلام  و بخش مهمی از آموزه‌های دینی ماست و پیش از آنکه این آموزه در اقتصاد و سیاست و برنامه‌ریزی‌های امروزی مطرح باشد در آموزه‌های دین مبین اسلام بر لزوم پرهیز از اسراف تأکید شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس بر لزوم کار و فعالیت مضاعف برای تامین و تولید انرژی و عبور از نقاط اوج مصرف تابستانی تأکید کرد و اظهار داشت: تأکید مسوولان توانیر در این حوزه این است که با مدیریت جهادی و کار مضاعف از این شرایط عبور کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس و مراکز تأمین و انتقال برق در جنوب کشور این ظرفیت را دارند که تأمین کننده بخش مهمی از برق مصرفی کشور باشند؛ از این رو با یک نگرش ملی باید به این موضوع بیندیشیم که ما علاوه بر تامین و انتقال برق برای رسیدن به شرایط پایدار و با ثبات تأمین برق در فارس و جنوب کشور برای تامین برق سایر مناطق نیز مسوولیت داریم.

حقیقی افزود: باید شرایطی را درک کنیم که بیمارستان‌ها و مراکز حساس نیازمند تامین برق هستند و هر کسی خود را در این عرصه مسوول بداند.

او برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف در صنایع سیمان، فولاد و سایر صنایع انرژی بر را یکی از برنامه‌های پیش رو به عنوان مدیریت بار شبکه برای عبور از تابستان پیش رو دانست و گفت: در عین حال مدیریت مصرف در صنایع فولاد و سیمان استان فارس و صنایع مادر و پایه به گونه‌ای رقم خورد که خدشه و خلل عمده‌ای در تولید این محصولات ایجاد نکند و ما را از نقطه اوج مصرف تابستانی هم عبور دهد.

وی با بیان اینکه در تابستانی که گذشت نیز مثل همیشه شاهد همکاری و تعامل و هم افزایی صنایع با مجموعه دولت و حاکمیت بودیم اظهار داشت: صنایع استان فارس و جنوب کشور در تعاملی سازنده به میدان آمدند، اگر این تعامل و هم افزایی نبود و ما به شرایط حاد می‌رسیدیم زمان زیادی لازم بود تا شبکه به حالت عادی برگردد اما شاهد بودیم که صنایع فولاد، آلومینیم و سیمان و سایر صنایع در استان فارس و بوشهر در یک حرکت سازنده و با هم افزایی برخی واحدهای خود را از مدار مصرف خارج کردند و تولید را به زمانی دیگر موکول کردند که فشار مصرف بر روی شبکه توزیع و انتقال کمتر شود.

در ادامه این دیدار معاونان شرکت برق منطقه‌ای استان فارس  گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۰ و همچنین برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ را ارائه دادند و بر لزوم ایجاد وحدت رویه و انسجام عملیاتی برای تامین و انتقال برق با ثبات و پایدار در تابستان پیش رو تأکید کردند.