آغاز پروژه احداث دیوار ساحلی رودخانه کارون خرمشهر

آغاز پروژه احداث دیوار ساحلی رودخانه کارون خرمشهر

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: پروژه احداث دیوار ساحلی ضلع جنوبی رودخانه کارون محدوده خرمشهر با اعتبار اولیه ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

حمید کارآموزیان روز چهارشنبه بیان کرد: پروژه دیوار ساحلی از مسیر پل آزادی خرمشهر آغاز و تا منطقه محرزی و پوزه کعبی‌ها به طول ۲ کیلومتر شامل عملیات شمع کوبی، احداث بدنه دیوار ساحلی، کف‌پوش گذاری، پیاده‌روسازی، نصب پایه‌های روشنایی و مبلمان شهری احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نقطه از رودخانه کارون تاکنون ساحل‌سازی نشده بود، گفت: اعتبار این پروژه با انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند تامین شده است.

کارآموزیان با اشاره به دیگر پروژه ساحلی سازی رودخانه کارون در خرمشهر افزود: پروژه ساحل سازی ضلع شمالی از محل موزه جنگ تا فرمانداری خرمشهر به طول ۶۰۰ متر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا سوم خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: مرحله نخست پروژه نیمه تمام ساحل‌سازی ضلع شمالی و پارک ساحلی و پیست دوچرخه‌سازی به طول یک‌و نیم کیلومتر به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و قرار است این موضوع در نشستی با منطقه آزاد اروند در چند روز آینده تعیین تکلیف شود.

خرمشهر از شهرهای جنوبی استان خوزستان در محل تلاقی رودخانه‌های اروندرود و کارون قراردارد.

ارتباط شمال و جنوب شهر خرمشهر از طریق ۲ پل احداثی بر روی رودخانه اروند برقرار است.

رودخانه کارون در خرمشهر سه کیلومتر ساحل دارد.