تلاش ۱۶ساله برای بازگشایی کارخانه «شهد ناب» یاسوج

تلاش ۱۶ساله برای بازگشایی کارخانه «شهد ناب» یاسوج
این کارخانه بدهی‌های مالی به بانک‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی دارد

کارگران سابق کارخانه صنایع غذایی شهد ناب می‌گویند: با گذشت حدود ۱۷سال از متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه، منتظر اقدام جدی مسئولان برای از سر گیری تولید هستیم.

منابع کارگری در کارخانه تعطیل شده شهد ناب یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد، با اشاره به استمرار مشکلات کارگران بیکارشده این کارخانه گفتند: کارخانه شهد ناب یاسوج حدود ۸۴ کارگر داشت که از زمان تعطیلی کارخانه منتظر بازگشایی این واحد هستند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این کارخانه، این واحد که در روستای مادوان یاسوج واقع شده از سال ۷۶ با برند «ویتامینا» شروع به کار کرد تا جایی که بعد از سال‌ها تلاش و تولید شرایط به یکباره تغییر کرد و کارفرما ناچار شد تولید را با ۸۴کارگر متوقف کند.

آن‌ها با بیان اینکه این واحد تولیدکننده انواع آب میوه‌های طبیعی و کنستانتره گنجایش اشتغال حدود صد نفر نیروی کار را دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه گفتند: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۵ هزار تن در سال ۷۶به بهره‌برداری رسید که به‌عنوان صنایع تبدیلی در کهکیلویه و بویراحمد شناخته شد. از سر گیری فعالیت این واحد تعطیل شده می‌تواند کمک زیادی به باغداران شهرستان و استان کمک کند.

کارگران قدیمی کارخانه شهد ناب همچنین گفتند: در حال حاضر این کارخانه بدهی‌های مالی به بانک‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی دارد که تاکنون بازپرداخت بخش زیادی از آن باقی مانده است.

کارگران با بیان اینکه آخرین امید ما کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه حمایت دولت است، در پایان گفتند: از مسئولان می‌خواهیم به مشکلات این کارخانه برای اشتغال جوانان بیکار منطقه روستای مادوان در شهرستان بویراحمد کمک گنند.