تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات ۳۲ واحد تولیدی استان فارس

تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات ۳۲ واحد تولیدی استان فارس
بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید موجب ارتقای بهره وری می‌شود

گره‌گشایی از مسائل و مشکلات ۳۲  واحد تولیدی استان فارس در دستور کار جلسه سه‌شنبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولان این استان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقای توان تولید اقتصاد مقاومتی استان در شیراز افزود: این کارگروه فعال سازی و توانمندسازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت دنبال می کند.

حمید رضا ایزدی افزود: بازگشت واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال به چرخه تولید موجب ارتقای بهره وری، افزایش تولید و ایجاد ظرفیت های جدید شغلی می‌شود.

وی، بر لزوم کمک به بهبود عملکرد واحدهای تولیدی و عارضه یابی مشکلات این واحدها تاکید کرد و ادامه داد: راهکارهایی همچون تغییر در محصول تولیدی، اصلاح فرایندهای تولید، ارتقاء فناوری و نوسازی ماشین آلات و خطوط تولید، مشارکت و جذب شرکای جدید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش، کمک به تامین مواد اولیه، شناسایی بازار و فروش محصولات از جمله راهکارهایی است که در بحث رسیدگی به مشکلات واحدهای راکد و دارای مشکل دنبال می شود.

ایزدی گفت: جذب سرمایه گذار، ایجاد سرمایه گذاری لازم، فراهم سازی زیرساخت، بهره‌مندی از تکنولوژی روز و آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر در تقویت و رشد اقتصادی تاثیر مهم و بسزایی دارد.