تقابل استاد و شاگرد به نفع سرخ ها

تقابل استاد و شاگرد به نفع سرخ ها

علی جمشیدپور – خبرجنوب/ هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز می شود که نبرد بین سرخابی ها روز به روز هیجان انگیزتر می شود.

استقلال 48امتیازی که هفته ها است در صدر جدول قرار دارد پرسپولیس 45 امتیازی را در تعقیب خود می بیند.

پس از حذف چندین تیم از جام باشگاه های آسیا، حال تمرکز قرمز و آبی پایتخت بر روی لیگ برتر معطوف شده است.

هوادارن استقلال که پس از قهرمانی در فصل 91-92 دیگر رنگ برترین تیم لیگ فوتبال ایران را ندیده اند، امیدوارند که این فصل با خرج های کلانی که برای آبی ها شده است بتوانند به آرزوی چند ساله خود در کسب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که در چند هفته گذشته استقلال تهران با حواشی متعددی دست و پنجه نرم کرده است و با از دست دادن دو مدافع اصلی خود درگیر مشکلاتی در خط دفاعی شده است. اما به زعم سرمربی این تیم همین موضوع باعث ایجاد انگیزه مضاعفی برای خانواده استقلال شده تا این فصل را با قهرمانی پشت سر بگذارند. حال باید دید نبرد استاد و شاگرد در دیدار استقلال و گل گهر به سود کدام تیم پایان خواهد یافت.

پرسپولیس که با رکورد جذاب 5 قهرمانی متوالی یکه تاز تاریخ لیگ برتر ایران می باشد در تلاش برای ارتقای این رکورد با کسب ششمین قهرمانی متوالی است. حواشی حول این تیم در این فصل باعث شد تا کمی از کورس مدعیان قهرمانی دور شود اما باز هم با تدابیر حرفه ای یحیی، سرخ های پایتخت موفق شدند خود را به رده دوم جدول بکشند و با سه امتیاز کمتر از استقلال صدر نشین چشم به بازی دربی که حکم فینال لیگ را خواهد داشت بدوزند. پرسپولیس در دیدار این هفته خود به مصاف صنعت نفتی می رود که توسط علی منصور، یک مربی استقلالی هدایت می شود و با مشکلاتی که همیشه گریبان گیر تیم های جنوبی می باشد تا اینجای کار در رده هشتم جدول قرار دارد. از نکات حائز اهمیت می توان به وضعیت آب و هوای آبادان اشاره کرد که هجوم ریزگردها طبق هر سال، نزدیک شدن به پایان سال را به جنوبی ها اعلام می کند. باید دید با این وضعیت بحرانی، سازمان لیگ چه چاره ای برای برگزاری بازی ها در آبادان و اهواز خواهد اندیشید.

فجر شهید سپاسی که 10 بازی گذشته خود را بر اساس یک نمودار سینوسی مساوی و باخت به صورت یک در میان طی کرده است مهمان سپاهانی خواهد شد که پس از یک شروع طوفانی، افت محسوسی را تجربه کرده و با 10 امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس در رده سوم جدول قرار دارد.

شرایط این روزهای فجر بسیار عجیب است تا جایی که بعد از حضور پس از 8 سال، همچنان درگیر با مسئولین استان فارس بر سر تأمین یک زمین چمن مناسب برای ارائه یک بازی فوتبال تاکتیکی می باشد اما پس از گذشت بیست و یک هفته از لیگ برتر فوتبال همچنان زمین حافظیه مشکلات ساختاری زیادی دارد.

در آن سو شاگردان نویدکیا پس از مواجه با استعفای محرم، شوک عجیبی را پشت سر گذاشتند و سپاهانی که پس از خریدهای جنجالی به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل شده بود هم اکنون چالش های پیچیده ای را در برابر خود می بیند. باید دید در هفته های باقی مانده سرمربی زردهای اصفهانی چه تدابیری برای خروج این تیم از بحران خواهد اندیشید.

دیگر دیدارها:

 پدیده مشهد – تراکتور

مس رفسنجان – نفت مسجد سلیمان

پیکان – نساجی مازندران

آلومینیوم اراک – هوادار

فولاد – ذوب آهن