فارس سومین استان کشور در تعداد جانبازان نخاعی

فارس سومین استان کشور در تعداد جانبازان نخاعی

رییس مرکز جامع توانبخشی سلمان فارسی گفت: فارس سومین استان کشور در تعداد جانبازان نخاعی استعبدالکریم زابلی در حاشیه بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرکز جامع توانبخشی سلمان فارسی گفت: این مرکز هم اکنون با دارا بودن ۲۰ تخت بستری و بخش‌های پرستاری، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و پزشک عمومی به نزدیک به ۱۷۷ جانباز ضایعه نخاعی و حدود ۱۳۰ جانباز ضربه مغزی در سطح استان فارس خدمات ارائه می‌دهد.

سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و از خدمت رسانی کارکنان به جانبازان دفاع مقدس قدردانی کرد.

این مقام مسئول در حوزه سلامت فارس از نزدیک روند خدمت رسانی و چالش‌ها و نیازمندی‌های جانبازان این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه با راه اندازی کلینیک درد در دانشگاه، خدمات تخصصی به بیماران در حال ارایه بوده و جانبازان برای دریافت این خدمات در اولویت قرار می‌گیرند، افزود: همچنین در راستای رسیدگی تخصصی درمانی به جانبازان در بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، امکانی فراهم می‌شود تا جانبازان در کمترین زمان ممکن، خدمات درمانی موردنیاز را دریافت کنند.

حسینی در ادامه طی نشستی صمیمی با مسئولان این مرکز و جانبازان از نزدیک با مسایل و دغدغه‌های آنان آشنا شده و با اعلام آمادگی برای کاهش چالش‌های این مرکز توانبخشی بر اساس ظرفیت و توان دانشگاه، پیگیری برای رفع موارد مطرح شده را در دستور کار خود قرار داد.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام حمایت مجموعه سلامت از جانبازان، گفت: ارائه خدمات درمانی تخصصی و تسهیل روند خدمت رسانی به جانبازان این مجموعه، در اولویت دستور کار معاونت درمان دانشگاه قرار می‌گیرد.

جمعی از نمایندگان جانبازان ضایعه نخاعی و ضربه مغزی جنگ تحمیلی نیز در این نشست هم اندیشی، پیرامون نیاز‌ها و چالش‌های جسمی و سلامت جانبازان در این مرکز، مواردی مطرح کردند.