تفرجگاه‌های مارگون و تنگ براق در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد  

تفرجگاه‌های مارگون و تنگ براق در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد    

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: تفرجگاه‌های مارگون و تنگ بُراق در استان فارس با هدف ساماندهی اصولی و رفع مشکلات آنها در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

محمد فرخ زاده، روز سه شنبه در جلسه بررسی شرایط تفرجگاه‌های فارس در شیراز افزود: این کار قطعا با حفظ مسائل زیست محیطی انجام می شود و سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی محیط زیست اقدام به اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و ساماندهی اصولی این مکان ها خواهد کرد.

او ادامه داد: همچنین سازمان میراث فرهنگی موظف است که طرح مطالعاتی و طرح جامع آبشار مارگون را با هدف تشریح خدمات و چارچوب فعالیت های گردشگری تهیه کند.

وی، از تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست که در بحث ساماندهی طرح آبشار مارگون و تامین اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: به ویژه همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آب منطقه ای و محیط زیست استان در این زمینه الزامی است.

فرخ‌زاده افزود: همچنین ضرورت دارد که با توجه به اهمیت ویژه منطقه گردشگری تنگ براق، نسبت به جمع آوری تاسیساتی که به شکل غیر مجاز در بستر رودخانه ایجاد شده اقدام شود.
وی، خواستار تهیه طرح گردشگری تفرجگاه تنگ براق و مارگون در کوتاه ترین زمان ممکن شد و ادامه داد: برای رفع مشکلات پیش روی تفرجگاه‌های استان، نیازمند راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری روستایی هستیم.

او افزود: با آغاز فعالیت این دفاتر تسهیل گری بسیاری از هماهنگی ها و اقدامات در جهت ساماندهی مناطق تفریحی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.