امام جمعه موقت شیراز: فتنه‌ها چهره‌های دشمن را آشکار می‌کند

امام جمعه موقت شیراز: فتنه‌ها چهره‌های دشمن را آشکار می‌کند

امام جمعه موقت شیراز سه‌شنبه در مراسم یادبود شهدای حرم شاهچراغ (ع) که به میزبانی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس برگزار شد، اظهار کرد: شهدای والامقام در دنیا به ما عزت و اقتدار بین‌المللی داده‌اند؛ همین شهدا فردای قیامت شفیع ما می‌شوند و به داد ما می‌رسند.

حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی ادامه داد: با شرافت‌ترین و زیباترین مدل مرگ، مرگ در راه خداست و افرادی که در فتنه اخیر به خصوص شهدای حرم شهید شدند، زیباترین و با شرافت‌ترین مرگ را از آن خود کردند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به جایگاه والای شهدا در بین مردم اشاره کرد و گفت: شهدای حرم از جایگاه عظیمی برخوردارند؛ مردم در مراسم تشییع شهدای حرم در شیراز و دیگر نقاط کشور و همچنین در مراسم ۱۳ آبان سنگ تمام گذاشتند و روز ۱۳ آبان امسال به روز حماسه تبدیل شد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه هر فتنه‌ای یک دستاورد دارد، اظهار کرد: این فتنه‌ها باعث می‌شود چهره‌های نفاق، نفوذی ها، دوست و دشمن آشکار شود.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به میزبانی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و با حضور حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شیراز، سردار سرتیپ حبیبی فرماندهی انتظامی استان فارس، امیر سرتیپ دوم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در شیراز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا، عزاداری و سینه زنی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است.

بنا بر آخرین اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان هفت نفر از مجروحان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بستری هستند که از این تعداد، ۶ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.