تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد از فردا

تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد از فردا

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اعلام کرد: براساس مصوبه هیات دولت جهت مدیریت مصرف برق، ساعت کاری ادارات در استان از روز شنبه ۲۱ خرداد تا سوم شهریورماه امسال از هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر است.

محسن خاکی نهاد روز جمعه افزود: ادارات ملزم به کاهش ۳۰درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰درصدی مصرف برق در غیر ساعت اداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان نیز پیش از این گفته بود: پیشنهاد تغییر ساعت کاری اداره های دولتی استان به استانداری ارائه شده است که این طرح با هدف حفاظت از منابع برق و مصرف بهینه انرژی در صورت تایید اجرا خواهد شد.

محمد کریمی یادآورشد: همچنین برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان اقدام به خاموشی ۳۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی بلوارها در سطح استان کرده ایم که منجر به صرفه جویی هفت هزار کیلووات برق شده و در واقع موجب تامین برق ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی می شود.

همچنین ساعت کاری ادارات کهگیلویه و بویراحمد نیز از فردا با هدف مدیریت مصرف برق از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.

 پیش از این «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو اعلام کرده بود که تغییر ساعت کاری ادارات موجب خواهد شد مصرف برق بخش اداری در ساعات اوج مصرف، به شدت کاهش پیدا کند و ما می‌توانیم این برق صرفه‌جویی شده را به بخش‌های دیگر بخصوص بخش خانگی اختصاص بدهیم.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الزام ادارات مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری گفته بود: دستگاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و از هفته آینده، مصرفشان مورد پایش قرار خواهند گرفت و گزارش عملکرد آن‌ها به‌صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

در پی ابلاغیه هیات‌ دولت به استانداران برای بررسی و ابلاغ تغییر ساعات ادارات استان‌ها در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق ادارات، شرکت توانیر هم اعلام کرد تغییر ساعات ادارات کشور به گونه‌ای که صبح زودتر کارمندان مشغول به کار شوند و پیش از ساعت ۱۴ ادارات تعطیل شوند، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق کشور به‌همراه خواهد داشت که این میزان صرفه‌جویی در ایام پیک مصرف برق تابستان می‌تواند کمک مؤثری به پایداری شبکه برق باشد.

این شرکت بر همین اساس روز دوشنبه ۱۱ خرداد از نهایی شدن تغییر ساعات ادارات در ۱۰ استان کشور خبر داد و اعلام کرد با تفویض اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران از سوی هیأت دولت، تاکنون تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان گرمسیر کشور اجرایی شده و در روزهای آینده تعداد استان‌های مشمول این طرح به ۲۰ استان می‌رسد.