تعطیلی یک مرکز زیبایی غیرمجاز در شیراز

تعطیلی یک مرکز زیبایی غیرمجاز در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که یک مرکز زیبایی غیرمجاز در این کلانشهر تعطیل و پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

مهرداد شریفی گفت: یک مرکز غیرمجاز مداخله در امور پزشکی، در یک واحد مسکونی در شیراز شناسایی و تعطیل شد.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴ مرکز غیرمجاز پزشکی در فارس شناسایی و تعطیل شده است، اضافه کرد: فرد متخلف در این محل بدون داشتن مجوز خدمات تخصصی زیبایی به مراجعان ارائه می‌داد.

وی گفت: در این مرکز تعطیل شده، دستگاه‌هایی نظیر لیزر، سانترفیوژ، ژل، بوتاکس و .... از این محل غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفتصد بازدید نظارتی از مراکز و موسسات فعال در امور پزشکی نظیر مطب‌ها و کلینیک های زیبایی و غیره انجام و در این مدت ۴۶ پرونده تخلف به تعزیرات و سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شده است.

او اضافه کرد: سال گذشته نیز ۶۹ مرکز غیر مجاز در شیراز به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت عمومی تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون علوم پزشکی شیراز با یادآوری عوارض جبران‌ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در ارایه خدمات درمانی، با تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش و مراقبت های درمانی و یا سامانه تلفنی ۱۹۰  تماس بگیرند.

شریفی خاطرنشان کرد که مراکز مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی باید دارای پروانه فعالیت، مجوز قانونی لازم و تابلو معتبر باشند و مردم نیز در مراجعه به این اماکن، باید مجوز فعالیت را رویت کنند.