تعطیلات رویایی اهالی فدراسیون فوتبال در خلیج همیشه فارس!

تعطیلات رویایی اهالی فدراسیون فوتبال در خلیج همیشه فارس!

فدراسیون فوتبال از اقداماتی برای مقابله با جعل نام خلیج فارس سخن می گوید که آن بیشتر به برنامه ریزی برای تعطیلات شباهت دارد تا یک پاسخ دندان شکن به تحریف کنندگان تاریخ!

به گزارش جماران، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که فدراسیون برای پاسخگویی به تحریف نام خلیج فارس توسط فیفا و در حاشیه برگزاری عرب کاپ اقداماتی را درنظر دارد اما زمانی که قنبرزاده از این اقدامات سخن گفت نشانی از تاثیر یا مقابله با جعل نام خلیج فارس به چشم نیامد!

او اعلام کرده هیات رئیسه فدراسیون مصوب کرده که جلسه ای را در جزیره خارک برگزار کند؛ از پروژه های ورزشی بازدید کند؛ سکوهای نفتی و صادرات نفت در تنگه هرمز را هم تماشا کنند!

اقداماتی که قنبرزاده از آن ها به عنوان راه مقابله با جعل نام خلیج فارس نام برد به همین موارد ختم شد و مشخص نیست کدام یک از آن ها پاسخ به فیفا یا دیگر افرادی دارد که تاریخ را تحریف می کنند؟!

این مصوبات فدراسیون فوتبال بیش از آن که برای خلیج فارس باشد بیشتر شبیه به برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته یا گشت و گذار مسئولان در زمان مرخصی دارد.

جیانی اینفانتینو دوبار در استوری اینستاگرام خود از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد؛ صفحه فیفا نیز این اقدام را تکرار کرد و در طول برگزاری مسابقات عرب کاپ نیز بارها نام دیگری برای خلیج فارس به کار برده شد. مسئولان باید به فکر اقدامی باشند که در عرصه بین المللی تاثیرگذار باشد و پاسخی به این رفتارها باشد؛ نه اقداماتی برای اوقات فراغت!

برگزاری جلسه در جزیره خارک ممکن است حتی به گوش 99 درصد ایرانی ها نیز نرسد چه برسد به افرادی که آن سوی مرزها نشسته و تاریخ را تحریف می کنند!

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به عنوان دو مسئول اصلی برای پیگیری این اتفاق تاکنون از هیچ اقدام درست و تاثیرگذار برای پاسخگو کردن فیفا صحبت نکردند و فقط اعلام کردند که نامه اعتراض رسمی را نوشتند که هنوز معلوم نیست پاسخ آن چه بوده است!

مسئولان ورزش ایران و فدراسیون فوتبال که تمام ابتکارشان بازدید از سکوی نفتی یا سفارش بنر نام خلیج فارس برای مراسم ابتدای لیگ برتر فوتبال ایران است، سال ها در خواب بودند و امروز هم بیدار نشده اند چرا که تصور می کنند می توانند با این چنین اقداماتی که حتی داخل ایران هم دیده نمی شود پاسخ گستاخی افرادی را بدهند که تورنمنت بین المللی برگزار می کنند و در صفحه فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که دنبال کنندگان زیادی دارد تاریخ را تحریف می کنند!