تامین زمین برای ۱۳ هزار متقاضی در شهر صدرا

تامین زمین برای ۱۳ هزار متقاضی در شهر صدرا
مدیرعامل شرکت عمران صدرا

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در جریان بازدید از محور قره‌پیری، این محور را سهل‌الوصول‌ترین محور شیراز به صدرا توصیف کرد و گفت: محور قره پیری باعث کوتاه شدن ۴ تا ۵ کیلومتری مسیر شیراز صدرا می‌شود و براساس برنامه ریزی انجام شده ۹۰ درصد اجرای پروژه برعهده شهر جدید صدرا و ۱۰ درصد در تعهد شهرداری شیراز است.

عزیزالله روشن با بیان اینکه این محور صدرا را به مرکز شهر شیراز حدود چهار کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند؛ اظهارداشت: در حال حاضر مسیر‌های جدید شهر صدرا در ۴ محور بولوار خلیج فارس، محور دوکوهک، بزرگراه شهید سلیمانی و بزرگراه قره‌پیری تعریف شده و مسیر پنجمی از آزادراه شیراز اصفهان در دست مطالعه مشاور قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: این محور تاکنون ۲8 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این محور ده و نیم کیلومتر طول و 44 متر عرض دارد، گفت: در این محور سه تقاطع روگذر تعریف شده و اولویت بعدی ما اتصال صدرا به آزادراه است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخشی دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت احداث پروژه های ساختمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۰۱ هزار متقاضیان طرح مسکن ملی، ۷۳ هزار و ۱۸۶ نفر واجد شرایط بودند که برای ۱۳ هزار متقاضی در شهر صدرا تأمین زمین صورت گرفته و برای مابقی افراد در حال برنامه ریزی و مطالعه جهت تامین زمین هستیم.

به گفته روشن، تعهد شهر جدید صدرا در نهضت اقدام ملی مسکن ۵۲ هزار واحد می باشد.

وی در همین ارتباط گفت: در حال حاضر به دنبال الحاق ناحیه ۴۹۶ هکتاری که خارج از حریم صدرا قراردارد هستیم تا بخشی از مشکل کمبود زمین برطرف شود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در ادامه از ثبت‌نام متقاضیان جدید نهضت ملی مسکن در شهرستان شیراز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۶ پروژه سرمایه‌گذاری در دست ساخت است، علاوه براین ۲۰ پروژه سرمایه گذاری نیز به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان برای امسال در دست مطالعه مشاور قرار دارد.

روشن گفت: در حال حاضر عملیات احداث ۲ هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی در قالب ۱۲ پروژه در شهر صدرا فعال ‌است که بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری آن است.

وی در ادامه بازدید در محل پروژه اقدام ملی مسکن در پروژه سروقامتان بیان کرد: در راستای اقدام ملی پروژه مشارکتی 641 واحد با وزارت دفاع داریم و در مجموع بیش از ۲ هزار مسکن ملی داریم که زمین از عمران صدرا با هدف تامین مسکن مردم تامین می شود.

روشن ادامه داد: پروژه مسکن ملی «ماهور ۲» در فاز ۲ صدرا شامل یک هزار و ۲۶۰ واحد و «ماهور 1» شامل یک هزار و ۷۰ واحد است.

برای ساخت همه تعهدات در شهرک صدرا، حدود یک هزار هکتار معادل ۸۶ درصد کسری زمین داریم

به گفته مدیرعامل شرکت عمران صدرا، در حال حاضر از ۱۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت استان فارس، ۱۳ هزار واحد در شهر صدرا قرار دارد و برای ساخت همه تعهدات در شهرک صدرا، حدود یک هزار هکتار معادل ۸۶ درصد کسری زمین داریم.

روشن افزود: علاوه بر این ۱۳ هزار واحد، در فاز سه صدرا نیز امکان ساخت هشت هزار واحد دیگر وجود دارد که ۷۰ درصد مستثنیات و ۳۰ درصد ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت هتل «رز» در شهر صدرا بیان کرد: این هتل اولین هتل پنج ستاره شهرهای جدید کشور است.

روشن افزود: امسال قرار است پنج هزار میلیارد تومان در شهر صدرا سرمایه‌گذاری کنیم و با ۲۰ پروژه قرارداد بسته ایم‌ و روکش آسفالت باند دوم و تامین روشنایی بزرگراه «شهید سلیمانی» نیز به انجام می رسد.

در ادامه این برنامه بازدید از مجموعه ورزشی و استخر بین المللی شهر صدرا نیز در دستور کار قرار گرفت و براساس اظهارات مسئولان این پروژه، در این مجموعه، آب درمانی در جنوب کشور به صورت خاص انجام می شود و شامل استخر کودکان، چاله فضایی، استخر بزرگ آموزشی مسابقه ای و فیزیوتراپی، حمام استانبولی، بیلیارد و.... است.

براساس اعلام دست اندرکاران پروژه، این مجموعه ورزشی سه هزار و ۹۹۰ متر زیربنا دارد و 56 میلیارد تومان تاکنون در آن سرمایه گذاری شده و مجموعه ورزشی و استخر بین الملل شهر صدرا توسط بخش خصوصی برای پیشرفت شهر صدرا و برخورداری از امکانات ورزشی اجرا می شود و همزمان اعضای خانواده ها می توانند از بخش های مختلف این مجموعه ورزشی استفاده کنند.