تاج یا کلاه بر سر فوتبال ایران؟

تاج یا کلاه بر سر فوتبال ایران؟

شهرام ذاکری‌فرد/ ورود غیرمنتظره مهدی تاج به انتخابات فدراسیون فوتبال، خود خبر از اتفاقات جنجالی می‌داد و اکنون با انتخابش به عنوان رئیس فوتبال ایران که در ماجرای قرارداد ویلموتس متهم شماره یک و در پرونده قطور تخلفات مالی فولاد مبارکه پایش گیر است، طعنه آمیز و سوال برانگیز به نظر می‌رسد، به ویژه با آن «کیف‌های متحدالشکل یکرنگ» اعضای مجمع که همه را به یاد سریال «کیف انگلیسی» انداخت!
مهدی تاج که برخلاف همراهی اکثریت مجمع با او، افکار عمومی را علیه خود می‌بیند، چند روز پیش سعی کرد با اسم رمز «کارلوس کی‌روش» از فوتبالدوستان کشورمان دلبری و برای خود پوئن جمع کند.
حالا فدراسیونی داریم که سه ماه مانده به جام جهانی، رئیس‌اش خود عامل اصلی تفرقه در اردوی ملی‌ست؛ اسکوچیچ در میان زمین و آسمان و تقابل دو گروه از ملی پوشان که یک گروه از آنان، لباس ملی را ارث پدری می‌داند، وگرنه چه دلیلی دارد که «کاپیتان خسته» عزم رأی دادن کند و پرواز طولانی را به جان بخرد!
از این گذشته، با ورود مهدی تاج، جبهه بندی جدیدی در فوتبال باشگاهی رخ خواهد داد و باید منتظر تسویه حساب‌های پرشماری بود.
هر چه هست، انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی برندگانش را شناخت که مشخص شد دبیرکل‌اش عملاً هیچ کاره‌ای بیش نیست که حتی نمی‌تواند انتخابات را 24 ساعت به تعویق بیندازد ...!
... و البته بار دیگر و بیش از همیشه، تاثیر لابی‌های آشنا و افراد خارج از فوتبال در مهمترین تصمیماتش برملا شد. در این بین، بازنده اصلی نه دیگر کاندیداها که «فوتبال ایران» است و بی‌گمان آنچه می‌ماند باز هم ناکامی و حسرت برای دوستدارانش.

احسان حاج صفی،کاپیتان تیم ملی خستگی پرواز طولانی را به جان خرید، رأی‌اش را به صندوق انداخت و خیلی سریع مجمع را ترک کرد!