بیش از ۳۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در فارس

بیش از ۳۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از وجود بیش از ۳ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان خبر داد.

محمود رضایی در همایش شهرداران و دهیاران فارس از تهیه سامانه مدیریت و نظارت در توسعه استان‌های کشور توسط وزارت کشور تحت عنوان ( منتاک ) خبر داد و گفت : این سامانه در حال تبدیل به یک سامانه ملی در زمینه مسائل عمرانی و توسعه امور شهر و روستاست

او اهداف عمده راه‌اندازی سامانه منتاک را مدیریت بر پروژه‌های عمرانی استانهای کشور و همچنین پایش تمام کمیسیون‌ها و جلسات و کارگروههای استان برشمرد و اظهار کرد: تمام داده‌های مرتبط با شهرهای استان و دستگاه‌های اجرایی در این سامانه ذخیره می‌شود و خروجی آن به عنوان یک داشبورد مدیریتی در اختیار تمام مدیران ارشد و عالی استان قرار گرفته و بهره برداری از آن در سطح استان و کشور ممکن خواهد بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  سامانه مدیریت و نظارت را عامل تجمیع تمام اطلاعات پراکنده موجود در خصوص شهرها و شرایط آنها دانست و گفت: یکی از مشکلات موجود در این حوزه، تعدد و پراکندگی پروژه‌های دولتی و خصوصی در سطح کشور است که با راه‌اندازی این سامانه ، استان‌ها همه پروژه‌های خود را در سامانه بارگذاری خواهند کرد و به تبع آن تخصیص اعتبار و پیشرفت فیزیکی آنها رصد خواهد شد؛ همچنین بر اساس اطلاعات موجود در این سامانه ، می‌توان اولویت های شهرداری و نیازمندی های دهیاری ها وسایر مراکز مرتبط با مدیریت شهرها را نیز شناسایی کرد.

او با اشاره به اینکه در سامانه منتاک اطلاعات کامل تمام پروژه ها بار گذاری خواهد شد. گفت : آنجه مسلم است مدیریت درست در گرو داشتن اطلاعات جامع و درست است و اطلاعات درست نیز برگرفته از فهم کارشناسی است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به ارسال نامه ای با موضوع شناسایی ساختمان های ناایمن و ناپایدار به شهرداران استان ، اشاره و اظهار کرد : در این نامه به ۴ خطر اصلی شامل زلزله، حریق ، فرونشست و فرو ریزش اشاره و بر ایمن سازی ساختمان‌ها در برایر این عوامل تاکید شده است .

او موضوع فرو نشست را در فارس یک دغدغه جدی عنوان کرد و گفت : در برخی از روستاهای شهرستان فسا واقع در شرق استان ، مشکل فرو نشست بیخ گوش برخی از روستاها است . 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه شهرداری ، مسئول ایمن سازی شهر و ساختمان های آن است ، گفت : در حادثه متروپل آبادان ، شهردار به عنوان مسئول اصلی حادثه شناخته شد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نهضت ملی مسکن و روند اجرای آن در شهرهای استان اشاره و اظهار کرد : در حال حاضر در کشور حدود ۸ میلیون مستاجر و ۸ میلیون مجرد داریم ؛ این آمار از آماده بودن گروه هدف ما برای ساخت مسکن گواهی می‌دهد.

او همچنین زمان انتظار برای صاحب خانه شدن خانوارهای ایرانی بدون حمایت دولت ، را بیش از ۵۰ سال اعلام کرد و گفت : قطعا مداخله و حمایت دولت‌ها برای کوتاه نمودن زمان خانه دار شدن مردم الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی و قدرالسهم استان فارس که معادل ۲۶۰ هزار واحد است، عنوان کرد: شهرداران و البته دهیاران در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح عهده دار وظایفی هستند که باید به جد نسبت به انجام آنها مبادرت ورزند و در حد اختیارات خود بر