انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و بوشهر

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و بوشهر

در دیدار احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با محمد هادی ایمانیه استاندار فارس سرمایه گذاری و نحوه اجرای پروژه‌های میان دو استان فارس و بوشهر نظیر راه آهن و بزرگراه شیراز- بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

محمد هادی ایمانیه پیشنهاد داد: در اجرای آزاد راه، از سمت شیراز و از سمت بوشهر همزمان کار توسط سرمایه گذاران آغاز شود.

در ادامه این دیدار، تفاهم نامه همکاری فی‌مابین استانداران فارس و بوشهر با عنایت به جایگاه منحصر به فرد دو استان فارس و بوشهر در طرح توسعه کشوری و قرارگیری در مسیر شبکه آزاد راهی کشور در کریدور بین المللی شمال- جنوب و نقش توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در عرصه بزرگراه و خط ریلی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر و در نهایت رونق اقتصادی جنوب کشور منعقد شد تا بر اساس اولویت‌های زمانی، تأمین اعتبار لازم برای پروژه‌های مورد اشاره صورت پذیرد.

در این تفاهم نامه مقرر شده است دو استان تمام مساعی خود را جهت تکمیل پروژه بزرگراه شیراز بوشهر در حد فاصل کمارج تا دالکی در طول چند ماه آینده به کار گیرند بگونه‌ای که قطعه فوق‌الذکر به بهره برداری برسد.

این قطعه شامل دو بخش در حد فاصل کمارج تا کنارتخته در حوزه استحفاظی استان فارس به طور ۱۵ کیلومتر و حد فاصل کیلومتر ۴ از کمارج تا کیلومتر ۱۸ به سمت دالکی در حوزه استحفاظی استان بوشهر است.

همچنین طرفین متعهد شدند اقدامات و پیگیری‌های لازم را جهت تکمیل و بهره برداری از آزادراه شیراز- جم طی سه سال آینده به عمل آورند.

در این راستا تأمین اعتبار پروژه از منابع مختلف و ظرفیت‌های قانون بودجه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مقرر شد طرفین مساعی خود را در پیگیری و تأمین منابع ارزی و ریالی مصوب برای اجرای پروژه راه آهن شیراز- بوشهر با هماهنگی به کار گیرند.

تأمین منابع این پروژه از محل اعتبارات ملی، ماده ۵۶ قانون بودجه، حمایت‌های استانی و اعتبارات مازاد و … صورت می‌گیرد. در این راستا تأمین مصالح مورد نیاز و اقدامات حمایتی جهت رفع معارضین در اولویت خواهد بود.