بیا بریم ماهیگیری

طبیعت می‌تواند ذهن را باز کند و شما را از روزمرگی‌ها منحرف کند. این موضوع می‌تواند برای کاهش اضطراب‌ و فشارها مفید باشد. در واقع ماهیگیری می‌تواند شبیه به مدیتیشن عمل کند

بیا بریم ماهیگیری
لذت بی‌مانند ماهیگیری

سپهر نریمانی راد/ ماهیگیری برای هر فردی مناسب است و هر فردی در هر سنی می‌تواند آن را یاد بگیرد. در واقع این کار محدودیت سنی ندارد. ماهیگیری دارای مراحل خاصی است و شما برای موفقیت در این کار باید قوانین آن را به یاد داشته باشید و به آنها عمل کنید. باید بدانید که نمی‌شود در هر زمانی و در هر منطقه‌ای به ماهیگیری بپردازید زیرا با توجه به موقعیت زمانی ممکن است برخی از ماهی‌ها در حال تخم گذاری باشند و ممکن است شما این چرخه را مختل کنید. به همین دلیل بهتر است طبق قوانین و مقررات رفتار نموده و مجوزی برای ماهیگیری تهیه کنید.

میله قرقره

وسیله مهمی که برای ماهیگیری نیاز است میله قرقره می‌باشد. البته اگر در ماهیگیری حرفه‌ای نیستید می‌توانید از ترکیب میله و قرقره استفاده کنید. بهتر است در انتخاب میله دقت لازم را داشته باشید زیرا این میله باید اندازه دستان شما باشد تا بتوانید به راحتی به ماهیگیری بپردازید.

ریسمان ماهیگیری

ریسمان ماهیگیری یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین وسایل ماهیگیری می‌باشد. اگر شما ماهیگیر حرفه‌ای نیستید بهتر است از نخ نایلونی برای ماهیگیری استفاده کنید

قیچی

بهتر است برای ماهیگیری از یک قیچی برای برش خط ماهیگیری استفاده کنید. قیچی که در این حرفه استفاده می‌شود بسیار کوچک است تا کار را برای ماهیگیران آسان تر کنند.

قلاب و روزنه

قلاب و روزنه یکی از ضروری‌ترین وسایلی می باشد که در ماهیگیری استفاده می‌شود. باید بدانید که بهترین قلاب‌ها و روزنه‌هایی که در این حرفه استفاده می‌کنند سایز ۶ و ۱۰ آنها است

چوب پنبه پلاستیکی

این وسیله به شما کمک می‌کند که بدانید چه زمانی ماهی به دام افتاده است. از این رو بهتر است از این وسیله حتماً استفاده کنید تا بتوانید راحت‌تر ماهی بگیرید.

طعمه ماهیگیری

باید بدانید که بسیاری از مغازه‌ها و سوپر مارکت‌ها این طعمه‌ها را دارند و شما می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. البته اگر این مواد را در سوپر مارکت‌ها پیدا نکردید می‌توانید به مغازه‌های مخصوص ماهیگیری مراجعه کنید.

انبردست

حتماً از یک انبردست برای جدا کردن ماهی از قلاب‌ها به همراه داشته باشید. باید بدانید که جدا کردن قلاب‌ها از ماهی کار آسانی نیست و شما نمی‌توانید با دست این کار را انجام بدهید.

میله

فرقی نمی‌کند که حرفه‌ای هستید یا تازه کار، بهتر است برای نگه داشتن ماهی و طعمه از یک میله مخصوص ماهیگیری استفاده کنید.

آماده کردن قرقره

بهتر است از طول مناسب قرقره اطمینان پیدا کنید. برای استفاده از قرقره، میله را صاف روی زمین بخوابانید، ضامن را بکشید و یک گره دستی به آن بزنید و این کار را دوبار تکرار کنید. انتهای میله نزدیک به قرقره را جدا کنید و میله را محکم بگیرید. زمانی که قرقره پر شد خط را برش دهید.

چسباندن چوب پنبه و میله

بهتر است چوب پنبه را از سر میله به انداره ۴ الی ۶ سانتی متر قیچی کنید و آن را به میله بچسبانید و میله را به قلاب بچسبانید. در نظر داشته باشید که برای چسباندن میله به قلاب باید خط میله را هشت بار در اطراف قلاب بچرخانید. می‌توانید برای راحت چرخیدن خط میله از روغن استفاده کنید.

قلاب اندازی

این مرحله بسیار ساده است و به راحتی می‌توان با رعایت چند نکته مهارت‌های لازم را بدست آورید. ابتدا بهتر است میله را محکم در دست بگیرید و آن را به سمت قرقره بکشید و هل دهید. بدنه میله را به آرامی بچرخانید و وزن میله را در دو طرف متعادل کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. بهتر است آرنج خود را خم کنید و بازو های خود را بالا بیاورید. باید نوک میله مقابل سطح چشم‌هایتان باشد. میله را با حرکت دادن مچ دستتان به جلو بیاورید و چوب پنبه و میله را به داخل آب پرت کنید. در نظر داشته باشید ماهی زمانی که قلاب را بگیرد سنگینی وزن آن را احساس می کنید. با این حال اگر آن را احساس نکنید چوب پنبه‌ای که به سر میله وصل کرده‌اید تکان می خورد.در نظر داشته باشید که ممکن است ماهی تکان‌های زیادی داشته باشد. در نتیجه بهتر است از خود استقامت نشان بدهید و زانوهای خود را خم کنید و ماهی را با تمام توان خود به بالا بکشید و از آب خارج کنید. در ادامه باید ماهی را از قلاب خارج کنید تا دوباره به ماهیگیری ادامه بدهید. در صورتی که ماهی بسیار کوچک بود می توانید آن را با دست جدا نموده ولی اگر ماهی بزرگ بود از انبردست استفاده کنید.

رفع استرس

بسیاری از تحقیقات نشان داده‌ که ماهیگیری می‌تواند برای رفع استرس مفید باشد. در واقع طبیعت می‌تواند ذهن را باز کند و شما را از روزمرگی‌ها منحرف کند. این موضوع می‌تواند برای کاهش اضطراب‌ و فشارها مفید باشد. در واقع ماهیگیری می‌تواند شبیه به مدیتیشن عمل کند.

افزایش مهارتهای کلامی

در نظر داشته باشید که افراد معمولاً به تنهایی ماهیگیری نمی‌روند و با افراد بسیار زیادی همراه می‌شوند. در واقع ماهیگیری در بسیاری از موارد تیمی انجام می‌شود. این ورزش و همراه شدن با تیم می‌تواند مهارت‌های کلامی شما را نیز ارتقاء دهد.