بوشهری‌ها هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن را پرداخت می‌کنند

مدیر شرکت مخابرات  بوشهر: شبکه‌های فرسوده و قدیمی، عامل اصلی خرابی تلفن‌های ثابت در بوشهر

بوشهری‌ها هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن را پرداخت می‌کنند
رتبه بیست و هشتم بوشهر در پرداخت قبوض تلفن ثابت

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به رتبه بیست و هشتم این استان در پرداخت قبض خطوط ثابت تلفن گفت: مشترکین این استان به‌طور متوسط هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن خود را پرداخت می‌کنند.

علی مهرپویا اظهار کرد: پارسال ۱۶۷۰ میلیارد ریال در پروژهای مختلف مخابراتی استان بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی با محوریت توزیع عادلانه در شهرستان‌ها و روستاهای استان اجرایی و پهنای باند در ورودی همه شهرستان‌های استان انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه فیبرنوری برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت اضافه کرد: پارسال پروژه بزرگ فیبرنوری در شهرستان‌های عسلویه و کنگان انجام شد که به تناسب آن تمام پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به فیبرنوری متصل شدند؛ در نتیجه این پروژه علاوه بر دریافت خدمات پایدار و با کیفیت صنایع، شهرها و روستاهای در مسیر نیز از خدمات فیبرنوری بهره‌مند شدند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در فاز اول پروژه بزرگ فیبرنوریUSO، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۰ روستای این استان از محل منابع داخلی هزینه شد. متاسفانه طرح فیبرنوریUSO در سطح کشور در حد پیش‌نویس باقی‌مانده و تامین اعتبار نشده است. از این رو برای اجرای فاز دوم منتظر تائیدیه وزارت ارتباطات هستیم.

شبکه‌های فرسوده و قدیمی، عامل اصلی خرابی تلفن‌های ثابت در بوشهر

به گفته مهر پویا، عامل اصلی خرابی تلفن‌های ثابت در استان بوشهر شبکه‌های فرسوده و قدیمی است؛ به‌منظور حل این معضل همیشگی، از ابتدای سال تاکنون برنامه‌ریزی برای تبدیل تجهیزات مسی قدیمی مخابرات این استان به تجهیزات نوری در شهرهای بوشهر، جم، برازجان، دیّر، دیلم و گناوه انجام شده است و در حال برگرداندن تجهیزات بر روی بستر کابل‌های نوری با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان هستیم. کابل فیبر نوری در مقایسه با کابل مسی، مسافت انتقال و سرعت ، پهنای باند بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به عوامل بازدارنده برای نوسازی شبکه اظهار کرد: حجم بالای کار و از آن مهمتر سودآور نبودن پروژه سبب می‌شود که کار با کندی پیش برود. برای مثال هزینه نوسازی هزار خط تلفن ثابت حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد اما درآمد ناشی از این خطوط ماهیانه فقط پنج میلیون تومان است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اجرایی شدن ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر گفت: امسال پنج کیلومتر فیبرنوری روستایی، ۲۷ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و ۱۸ کیلومتر فیبرنوری درون شهرها تاکنون محقق شده است. همچنین بستر فیبرنوری برای اتصال اداره‌ها، سازمانها و ارگان‌ها امسال فراهم شده است و بر اساس تقاضا امکان اتصال وجود دارد.

اجرای پروژه‌هایی پایش تصویری در بوشهر

مهرپویا با اشاره به توافق با ۶ شهرداری مراکز شهرستان‌های استان بوشهر برای اجرای پروژه‌هایی پایش تصویری اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در تامین و تضمین امنیت اجتماعی کمک بزرگی خواهند کرد.

وی با اشاره به تحت پوشش تلفن همراه قرار دادن ۲ نقطه در حد فاصل مسیر جم به کنگان عنوان کرد: این پروژه در چند سال گذشته متوقف شده بود که امسال خوشبختانه این پروژه نهایی شد. 

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به ارائه خدمات به سه هزار خط تلفن ثابت در این استان، عنوان کرد: این شرکت در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون به ۶ هزار مشترک ADSL خانگی، ۸۰۰ مشترک FTH  و فیبرنوری خانگی، ۶۰ سرویس VDSL خدمات ارائه داده است.

مهرپویا با بیان اینکه ۱۲۵ کیلومتر فیبرنوری برای سایت‌های تلفن همراه در استان بوشهر انجام شده است، گفت: این بستر امکان ارائه اینترنت ۴G را در ۳۱ نقطه استان فراهم کرده است؛ همه جزایر استان نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۵درصد مردم استان بوشهر از خدمات اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، ادامه داد: میانگین درآمد از هر اشتراک در این استان ۶۲ هزارتومان است و میانگین کشوری ۴۶ هزار تومان است؛ این رقم نشان می‌دهد که میزان شبکه‌ فرسوده در استان بوشهر آن‌قدر بالا نیست که ارائه خدمات اینترنت پرسرعت را تحت تاثیر قرار دهد.

رتبه بیست و هشتم بوشهر در پرداخت قبوض تلفن ثابت

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به صرفه نبود قطع کردن خطوط تلفن ثابت گفت: بوشهری‌ها به‌طور متوسط هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن خود را پرداخت می‌کنند؛ مخابرات یک شرکت خصوصی است که از محل درآمدهای خود باید هزینه‌ها را پوشش دهد از این رو پرداخت نشدن به موقع قبوض تعمیرات و نوسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مهرپویا با اشاره به رتبه بیست و هشتم استان بوشهر در پرداخت خطوط ثابت تصریح کرد: مخابرات این استان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به سازمانهای دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.

به گفته وی، بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات یک ماه پس از پرداخت نشدن صورت حساب به مشترک اخطار داده می‌دهد، اگر مشترک پس از ۱۱ ماه همچنان قبض خود را پرداخت نکند، ما مجاز به تخلیه خط تلفن هستیم.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰ هزارمتر کابل مسی در استان به سرقت رفته است، گفت: برای این سرقت‌ها به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار متر کابل احتیاج دارد؛ مشترکان باید بدانند این طور نیست که معادل کابل به سرقت رفته سیم جایگزین می‌شود، در مواقع سرقت نیاز است برای جلوگیری از قطعی و حفظ کیفیت از کابل بیشتر استفاده شود.

افزایش آبونمان قبض تلفن

مهرپویا در خصوص افزایش آبونمان قبض تلفن اظهار کرد: اکنون خطوط تلفن ثابت در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان، سایر شهرها ۱۰ هزار تومان و روستاها با همان نرخ قدیم ۱۰۰ تومان است؛ در حالی که هزینه ماهیانه نگهداری خط تلفن ۳۵ هزار تومان است. این هزینه آبنمان در حالی دریافت می‌شود که در ازای آن در مراکز استانها ۳۳۳۳ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۴۵۴ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۲۴۰ دقیقه تماس تلفن ثابت با تلفن همراه به مشترکان داده می‌شود. برای سایر شهرها نیز مشترک می‌تواند ۲۲۲۲ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۳۰۳ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۱۶۰ دقیقه تماس تلفن ثابت دریافت کند.

وی با اشاره به آغاز جشنواره اَبر و باد مخابرات اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران، این طرح را در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان در بخش‌های مختلف و معرفی سرویس‌های متنوع و جذاب برای مشتریان با مزایای استثنایی برای مشتریان بدون اینترنت پرسرعت یا افرادی که مایل به ارتقای سرعت سرویس برای انجام فعالیت‌ها با حجم ترافیک بالا هستند، ارائه می‌کند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به وجود ۵۳هزار مشترک روستایی و ۲۲۰ هزار مشترک شهری تلفن ثابت در استان بوشهر، تصریح کرد: سامانه ۲۰۰۰ برای پرداخت آنلاین، سامانه ۲۰۲۰ تنها مرجع رسیدگی مشترکین ADSL و سامانه ۲۰۱۱۷ برای دریافت گزارش خرابی تلفن آماده خدمات مشترکان هستند.

مهرپویا با بیان اینکه تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات ADSL به مشترکان فیبر نوری در استان بوشهر مخابرات است، گفت: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ مشترک در این استان از خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند.