بوشهر بارانی می‌شود/ احتمال آب‌گرفتگی معابر

بوشهر بارانی می‌شود/ احتمال آب‌گرفتگی معابر

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر خبر داد.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با گذر موجی ناپایدار از تراز میانی جو، در ساعاتی از وقت فردا یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه ضمن افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان، مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بارش پراکنده باران، وزش باد، گاهی رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط، لغزندگی جاده‌ها، وزش باد و احتمال گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود که در این مدت تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گرفته و ضمن محافظت از محصولات کشاورزی، از صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی، سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و سواحل استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز سه شنبه، دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر و از فردا به صورت پراکنده بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در برخی از ساعات روی دریا و در سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی از ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.