برگزیدگان جشنواره مشاعره علوی در بوشهر معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره مشاعره علوی در بوشهر معرفی شدند

اولین جشنواره مشاعره علوی به مناسبت ولادت با سعادت امام علی (ع) شامگاه دوشنبه باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سینما کانون بوشهر برگزار شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهرستان بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه شعر یکی از هنرهای اثرگذار و ماندگار همه ادوار تاریخی است، اظهار کرد: ما باید از همه ظرفیت های هنری برای بیان و ارائه معارف اهل بیت علیه الاسلام و استفاده کنیم.

تیمور یزدان شناس تصریح کرد: در همین راستا، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته دبیرخانه دائمی مشاعره علوی در استان بوشهر در بنیاد بین المللی غدیر دایر شده است و در دهه امامت و ولایت(دهه غدیر) میزبان مشاعره علوی سراسر کشور هستیم.

وی افزود: بنیاد بین المللی غدیر مناقب  و فضلائل مولا امیرالمومنین (ع) را تحت عنوان تقویت و تدریس نهج البلاغه و سایر موضوعات در استان بوشهر دنبال می کند و شبکه وسیع ارتباطی ایجاده کرده است.

دبیر مشاعره علوی استان بوشهر بیان کرد: همه اشعار قدیم و جدید مرتبط با مولا علی ابن ابی طالب (ع) و همچنین اشعار جدید در مشاعره‌ها به کتاب تبدیل خواهد شد که از شاعرهای علاقه‌مند تقاضام میی شود دراین خصوص به دبیرخانه مشاعره علوی استان مراجعه کنند.

در ادامه این جشنواره مشاعره، دو گروه ۵ نفر شرکت داشتند، اشعار متعددی با موضوع امام علی(ع) قرائت شد و همچنین از مفاخر ادبی استان، آقایان فتحی و احمدی فر و خانم معصومی داوری این جشنواره به عهده داشتند.

در پایان، فاطمه آذرشب و مریم کوهپیما از گروه اول، مژده موجی و ریحانه خالقی از گروه دوم به مرحله نهایی راه یافتند که خانم‌ها فاطمه آذرشب و مریم کوهپیما از طرف هیئت داوری به عنوان نفرات اول و دوم جشنواره انتخاب شدند.