برنامه‌های ویژه دهه کرامت در شیراز اعلام شد

برنامه‌های ویژه دهه کرامت در شیراز اعلام شد

برنامه دهه پرفضیلت کرامت در سال جاری از سوی معاون فرهنگی ،اجتماعی و تبلیغاتی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ ( ع ) تشریح شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ اعلام کرد: این برنامه از  روز ۱۱ لغایت ۲۱ خردادماه با اجرای برنامه های متنوعی در سومین حرم اهل بیت ( ع ) برگزار می‌شود.

حجت الله طلایی اضافه کرد: اجتماع بزرگ دختران فاطمی و آیین تجدید میثاق با حضرت احمدبن موسی (ع ) با حضور تولیت خدام و پرسنل حرم مطهر از برنامه‌های دهه کرامت است.

طلایی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای پوشش حداکثری برنامه‌های دهه کرامت به ویژه سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع ) بیان داشت:  رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ به شیراز مشرف شدند، در سخنانی فرمودند "اینجا بعد از مشهد و قم، در واقع سومین حرم اهل بیت علیهم السّلام در سرتاسر ایران است.

وی تاکید کرد: بر همه ماست که در جهت تحقق بیانات معظم لَه و شناساندن این امامزاده جلیل القدر به همگان، اهتمام و کوشش کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر،ادامه داد:حضرت احمدبن موسی (ع ) در طول عمر با برکت خود بیش از ۱۰۰۰ برده را خریداری و آزاد کردند که این خود یک مانیفست حقوق بشری است که می تواند مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: چهارشنبه ۱۱ خرداد در سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت علیهم السلام، از ساعت ۱۶:۳۰ پیاده روی خدام خواهر آستان مقدس به سمت بقعه حضرت ام احمد(س) و گلباران مرقد مطهر مادر بزرگوار حضرت احمدبن موسی(ع) و در ادامه، اجتماع بزرگ دختران فاطمی در حرم مطهر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ همراه با سخنرانی، مداحی و اجرای گروه سرود آباده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

طلایی افزود: مراسم عقد ازدواج جمعی از زوجین جوان در سالن پیوندهای آسمانی حرم مطهر، برگزاری گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه کل کشور، محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران از ساعت ۹ تا ۱۱ و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، از دیگر برنامه های این روز مبارک است.

 وی ادامه داد: پنجشنبه ۱۲ خرداد، از ساعت ۹ صبح، کارگاه ویژه بانوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در تالار ولایت برگزار خواهد شد. محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در رواق دارالذکر برگزار می‌شود. برگزاری مراسم پیوند آسمانی و قرائت دعای کمیل با نوای حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

وی در ادامه اظهار کرد: ۱۴ خردادماه، به مناسبت رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، از ساعت ۱۸ در صحن احمدی، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر به ایراد سخن می پردازد و سپس از ساعت ۱۸:۳۰ در صحن حضرت معصومه(س)، برنامه نقالی از شخصیت حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام اجرا می شود.

طلایی عنوان کرد: بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره)، حجت الاسلام بینازاده پیرامون فضایل و مناقب حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، سخنرانی می‌کند و یکشنبه  ۱۵ خرداد، از ساعت ۱۱تا ۱۲، کارگاه سبک زندگی قرآنی ویژه خواهران در تالار دارالعباده و از ساعت ۱۷ تا ۱۹، نشست روحانیون و وعاظ استان فارس در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود .

وی بیان داشت: بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام پناهیان در مراسم شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، سخنرانی می کند. از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰، برنامه نقالی از شخصیت حضرت احمدبن موسی

الکاظم علیهماالسلام، در صحن حضرت معصومه سلام الله علیها، اجرا می‌شود و از ساعت ۲۲ تا ۲۳ ، ویژه برنامه دهه کرامت از دارالعباده حرم مطهر، از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر در ادامه تشریح برنامه‌های سالروز بزرگداشت امین ولایت، اظهار داشت: دوشنبه ۱۶ خرداد از ساعت ۱۰ صبح، آیین تجدید میثاق با حضرت احمدبن موسی (ع) با حضور تولیت، خدام و پرسنل حرم مطهر و مدیران و کارکنان ادارات دولتی، نظامی، انتظامی و سایر سازمان ها و ارگان ها همراه با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در صحن احمدی برگزار خواهد شد.

 وی گفت: همچنین همراه با  اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره)، برنامه تلویزیونی سمت خدا با اجرای نجم الدین شریعتی و سخنرانی حجت الاسلام عابدینی اجرا می‌شود.

طلایی اظهار داشت: همایش بزرگ افتخار خدمت با حضور خدام افتخاری حرم مطهر از ساعت ۱۸ در شبستان امام خمینی(ره) و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم شام بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما السلام با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود. او افزود : برگزاری مراسم پیوند آسمانی و نورافشانی شام بزرگداشت از دیگر برنامه‌های سالروز بزرگداشت این امامزاده واجب التکریم است.

وی در تشریح برنامه‌های ولادت باسعادت امام رضا (ع ) گفت: به مناسبت سالروز ولادت باسعادت این امام همام، پنجشنبه ۱۹ خرداد، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم جشن، همراه با مولودی خوانی و قرائت دعای پرفیض کمیل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ اضافه کرد: در سالروز این ولادت با سعادت مراسم پیوند آسمانی با حضور خادم یاران آستان قدس رضوی در تالار پیوندهای آسمانی برگزار خواهد شد، همچنین در شب و شام این میلاد باسعادت، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم جشن در شبستان امام خمینی(ره) اجرا می شود .

طلایی ادامه داد: راه اندازی بخش ویژه دهه کرامت در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/keramat شامل ده‌ها عکس‌ هنری و پوستر باکیفیت مناسب چاپ، ویدیوکلیپ، فایل‌های صوتی، اخبار و جدول زمانبندی برنامه‌های دهه کرامت، راه اندازی سامانه keramat.shahecheragh.ir برای ثبت کرامات حضرت احمدبن موسی(ع) ویژه خدام حرم مطهر و عموم زائران و ارادتمندان این امامزاده جلیل القدر که کرامات این امامزاده جلیل القدر شامل حال آن ها شده است.

وی گفت: برگزاری کارگاه طراحی پوستر به همت معاونت فرهنگی شهرداری از ساعت ۱۰ صبح ۱۹ خرداد در تالار شهید آیت‌الله دستغیب، اجرای ویژه برنامه عصر شعر به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ ۱۹ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در سالن کوثر، برگزاری کارگاه ویژه دختران نوجوان با سخنرانی خانم دکتر معارف در ۱۹خرداد از ساعت ۹ صبح در تالار ولایت از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

 همچنین برگزاری ویژه برنامه‌های کودکانه، اجرای نقاره زنی، همایش آموزش زائران بیت‌الله الحرام به همت سازمان حج و زیارت در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ و اجرای نمایشنامه زندگی حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام به همت معاونت فرهنگی شهرداری از ساعت ۱۸:۳۰، در باب المهدی(عج) در تاریخ ۱۷ و ۱۸ خرداد، از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه کرامت در سومین حرم اهل بیت (ع ) است.

وی گفت: جدول کامل برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی( ع ) در بخش ویژه دهه کرامت در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر منعکس شده است.