آغاز بزرگترین طرح آبرسانی خوزستان در دهدز

آغاز بزرگترین طرح آبرسانی خوزستان در دهدز

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: بزرگترین طرح آبرسانی خوزستان به شهر دهدز و روستاهای اطراف آن با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

 محمد رضا کرمی نژاد روز سه شنبه در آیین کلنگ‌زنی طرح آبرسانی شهرستان ایذه افزود: طرح بزرگ آبرسانی به شهر دهدز و آبرسانی به روستاهای اطراف از دریاچه سد کارون ۳ با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال با حمایت دولت سیزدهم آغاز شد.

وی افزود: مدت زمان اجرایی این پروژه ۲ سال است و این طرح بر اساس افق سال ۱۴۲۵ برای پوشش ۱۸ هزار نفر جمعیت اجرایی شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: طول خط انتقال پروژه آبرسانی ۱۷ کیلومتر است که با اجرای آن تامین آب با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل دریاچه کارون ۳ انجام می شود.

وی با اشاره به مشخصات اجرایی پروژه تصریح کرد: این پروژه با خط لوله فولادی به قطر ۳۵۰ میلیمتر و بطول ۱۷ کیلومتر و احداث چاه و آبگیر برداشت نیز اجرایی می شود.

کرمی نژاد افزود: احداث سه واحد تاسیسات مخازن و ایستگاه های تقویت فشار، خرید و اجرای تجهیزات الکترو مکانیکال و تملک حدود ۷ هزار متر مربع اراضی تاسیسات در روند اجرایی این پروژه در دستور کار است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان با ظرفیت تامین آب ۲۵۳ هزار متر مربع در شبانه روز آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد.