بررسی راهکار‌های اجرایی بزرگترین شهرک صنعتی دارویی جنوب کشور

بررسی راهکار‌های اجرایی بزرگترین شهرک صنعتی دارویی جنوب کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم سپیدان و بیضا، رئیس سازمان صمت و رئیس شرکت شهرکهای صنعتی فارس در بازدید از شهرک صنعتی دارویی در حال ساخت بیضا، مسایل و مشکلات زیرساختی این شهرک‌ را بررسی کردند.

رئیس سازمان صمت استان فارس پنجشنبه ۲۸ بهمن در حاشیه این بازدید، ضمن یادآوری اینکه شهرک صنعتی دارویی بیضا از مصوبات هیئت دولت است، به خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد شده است که ۲۰۰ هکتار در دست توسعه و قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ هکتار را دارد. 

حمید رضا ایزدی افزود: در این شهرک صنعتی دارویی بیش از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی مستقر که افزون بر ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجادخواهد شد.

ایزدی اضافه کرد: رویکرد و اهداف ایجاد شهرک صنعتی دارویی، استقرار صنایع دارویی ؛ تجهیزات پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی و سایر صنایع مرتبط است.

ایزدی اضافه کرد: ایجاد شهرک صنعتی دارویی با توجه با پتانسیلها و ظرفیتهای منطقه ای از جمله دانشگاههای شیراز و علوم پزشکی وسایر مراکز علنی و صنایع دارویی و وابسته ضرورت احداث دراین منطقه را دارد.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اهمیت سیستم حمل ونقل ریلی ، جاده ای و هوایی در توسعه صادرات تولیدات دارویی و گیاهی، گفت: از مزیت های این شهرک نزدیکی به شیرازمرکز استان فارس، آزاد راه شیراز، اصفهان، راه آهن و فرودگاه شیراز و سایر استانهای همجوار است‌.