نقشه کرونایی آبادان قرمز شد

نقشه کرونایی آبادان قرمز شد

شکراله سلمان زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : آبادان به علت شیب تند کرونا و افزایش چشمگیر بستری ها در منطقه در فهرست شهرهای قرمز قرار گرفت البته  تغییر رنگ نقشه کرونایی آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت رسمی اعلام نشده اما با توجه به افزایش ابتلا و بستری ها در منطقه رنگ آن را می توان عملا قرمز دانست.

او گفت: سیر صعودی بستری ها نشان دهنده گسترش زیاد این بیماری در منطقه است و بر این اساس به همه بیمارستان های عمومی و خصوصی جنوب غرب خوزستان اعلام آماده باش شده تا برای پذیرش بیماران کرونایی آمادگی کامل را داشته باشند.

بنابر گفته های رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حال حاضر تنها مرکز پذیرش بیماران کرونایی بیمارستان طالقانی آبادان است که به زودی ظرفیت آن تکمیل می شود.

سلمان زاده با بیان اینکه تصور برخی شهروندان درباره بی تاثیر بودن امیکرون در میزان مرگ و میر درست نیست از شهروندان خواست تا همچنان نسبت به تزریق واکسن ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، زدن واکسن و شرکت نکردن در گردهمایی ها و تجمعات توجه داشته باشند.

او بیشترین ابتلا در روز‌های اخیر را به صورت خانوادگی و به دلیل حضور در تجمعات خصوصی اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۵۰ ابتلا به کرونا در منطقه ثبت شده و با افزودن ۱۷ مورد بستری جدید به دلیل ابتلا به کرونا، شمار بستری‌های کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۳۹ نفر رسید.

دیروز مورد فوتی در جنوب غرب خوزستان در اثر بیماری کرونا گزارش نشده است.

آبادان نخستین شهر قرمز استان خوزستان در  نقشه کرونایی پیک ششم است.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا در خوزستان یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی شدند.

طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت شهرستان آبادان از خوزستان به رنگ قرمز درآمد. همچنین شهرهای اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، دزفول، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

شهرستان‌های اندیمشک، آغاجاری، باغملک، بندر ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان، گتوند، لالی، هفتکل، هندیجان و هویزه در شرایط زرد و اندیکا و باوی در شرایط آبی هستند.