بازارچه‌های مرزی خوزستان در رکود به سر می‌برند

بازارچه‌های مرزی خوزستان در رکود به سر می‌برند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: هم اکنون شاهد رکود بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه هستیم.

شهلا عموری اظهار داشت: افزایش مبادلات تجاری با کشور عراق ضروری بوده و بخش خصوصی خواستار احیای بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی خوزستان است که سبب رشد اقتصادی می‌شوند.

او به تغییر ماهیت بازارچه‌های مرزی شلمچه و چذابه و ادامه فعالیت آن‌ها با کارکرد پایانه‌های مرزی اشاره کرد.

 این مقام مسئول می‌گوید: بخش قابل توجهی از تجارت استان خوزستان با کشور عراق از طریق شلمچه و چذابه انجام می‌شود که احیای بازارچه‌ها در این مرز‌ها برای توسعه مبادلات ضروری است.

به گفته خانم عموری جلوگیری از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی، جلوگیری از بروز تخلفاتی مانند قاچاق کالا و همچنین پایداری امنیت مرز‌های منطقه از دیگر مزایای بازارچه‌های مرزی محسوب می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز انجام فعالیت‌های تجاری در مرز‌ها با محوریت بازارچه‌ها را نیازمند تامین زیرساخت‌های مورد نیاز دانست

او گفت: ایجاد این زیرساخت‌ها در گروی تعامل و همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های متولی در امور تجاری است، اما در این زمینه استان خوزستان با ضعف‌های قابل توجهی روبرو است و باید رفع شوند.

 به گفته او همکاری مشترک بدنه کارشناسی اتاق بازرگانی اهواز و اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) نیز در آسیب شناسی و تشخیص بهتر فرآیند‌های دست و پاگیر در تسهیل امور تجاری استان خوزستان تاثیر گذار خواهد بود.