اولین محصول با سفیده تخم‌مرغ مصنوعی وارد بازار آمریکا شد

اولین محصول با سفیده تخم‌مرغ مصنوعی وارد بازار آمریکا شد

افزایش آگاهی جوامع در مورد مضرات استفاده از محصولات حیوانی سبب شده است تا بسیاری از مردم به استفاده از غذاهای گیاهی و غیر حیوانی رو بیاورند. یکی از جایگزین‌های جدید محصولات حیوانی، سفیده تخم مرغ گیاهی بوده و حالا اولین محصول ساخته شده با آن روانه بازار آمریکا شده است.
با توجه به مشکلات استفاده از غذاهای حیوانی و همچنین خشونت موجود در نحوه تهیه آن‌ها، صنایع غذاهای غیر حیوانی با محبوبیت بیشتری مواجه شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2035 گوشت حیوانی در بسیاری از بازارهای جهانی کنار گذاشته شده و با گوشت مصنوعی جایگزین شود. حال اولین محصول تهیه شده با سفیده تخم مرغ غیر حیوانی در بازار آمریکا موجود شده است.

سفیده تخم مرغی که برای تهیه‌اش نیازی به مرغ نیست

 در گزارشی تازه، یکی از اولین محصولات ساخته شده با این سفیده تخم مرغ گیاهی، نوعی ماکارون است که از نوعی مخمر ساخته می‌شود. این محصول کیفیتی مانند سفیده تخم‌مرغ اصلی دارد و مصرف‌کننده تفاوتی را در طعم آن احساس نخواهد کرد.
شرکت Every Company در سال 2014 با نام Clara Foods تأسیس شد. این کمپانی یکی از معدود شرکت‌های غذایی است که برای ساخت پروتئین مصنوعی از روشی با نام «تخمیر دقیق» استفاده می‌کند. این فرآیند با استفاده از تجزیه محصولات حیوانی مانند شیر و تخم‌مرغ به اجرای مولکولی آن‌ها، میکروارگانیسم‌هایی را به کار می‌گیرد تا بدون نیاز به حیوانات، آن‌ها را بازتولید کنند.

اوایل امسال، شیر غیر حیوانی این کمپانی در سوپرمارکت‌های آمریکایی موجود شد. برای تولید این نوع شیر نیز از همان روش برای تولید استفاده می‌شود. این کمپانی حدود 7 سال زمان را صرف تحقیق و توسعه در مورد چگونگی محصولات غیرحیوانی با بیشترین کیفیت کرده است.

این سفیده تخم مرغ مصنوعی سومین محصول آن‌ها به شمار می‌آید. اولین محصول این برند «پپسین غیر حیوانی» بود. پپسین یک آنزیم مخصوص است که در تولید صدها محصول غذایی تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تولید کپسول‌های دارویی نیز کاربرد دارد. این آنزیم معمولا از پوشش معده خوک‌ها استخراج می‌گردد.

گفته می‌شود که پرورش حیوانات و دامداری، یکی از مهم‌ترین دلایل انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. حال ادعا شده که با استفاده از این روش تولید سفیده تخم مرغ، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت پرورش ماکیان به نصف می‌رسد.