انسان‌ها هنوز به مریخ نرفته چقدر زباله تولید کرده‌اند؟

انسان‌ها هنوز به مریخ نرفته چقدر زباله تولید کرده‌اند؟

مریخ یک رویای دور است، اما این بدان معنا نیست که انسان‌ها به سیاره سرخ نرسیده‌اند؛ چراکه ما، هر چند به صورت نیابتی، مریخ‌نوردهای را آنجا داریم.

به گزارش دیلی میل، با این حال، هیچ انسانی تا به حال پا بر روی سطح مریخ نگذاشته است. با این حال، طبق یک تخمین جدید، نسل بشر تاکنون سیاره سرخ را با بیش از ۷۰۰۰ کیلوگرم زباله پر کرده است!

کاگری کیلیک، محقق فوق دکترا در روباتیک در دانشگاه ویرجینیای غربی، تخمین می‌زند که تقریبا ۷۱۱۸.۶ کیلوگرم زباله‌های انسانی در سیاره سرخ وجود دارد. او جرم تمام مریخ‌نوردها و مدارگردهای مریخ را قبل از کسر وزن آنهایی که هنوز در حال استفاده هستند، تجزیه و تحلیل کرد تا به این تخمین برسد.

این زباله‌ها شامل ابزار رهاشده، موشک‌های خاموش و فضاپیماهایی است که به این سیاره سقوط کرده اند، از جمله مدارگرد مریخ ۲ اتحاد جماهیر شوروی که در سال ۱۹۷۱ فرودی تصادف‌گونه داشت.

دانشمندان می‌ترسند که نه تنها نژاد ما سیاره دیگری را آلوده کند، بلکه این زباله‌ها می‌تواند نمونه‌های جمع‌آوری‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت ناسا را آلوده کند و ماموریت‌های میلیون‌ها دلاری برای جستجوی نشانه‌های حیات در مریخ را به خطر بیندازد.

با این حال، این گزارش اشاره می‌کند که بسیاری از قطعات دور ریخته‌شده برای حفظ سفینه‌ها در حالی که در جو خشن سیاره سرخ پرواز می‌کنند، باید رها می‌شدند. نمونه‌ای از این امر مریخ‌نورد استقامت است که با فرود در فوریه ۲۰۲۱، هفت دقیقه جهنمی را پشت سر گذاشت و همچنین منجر به ایجاد مقدار غیرقابل اجتناب زباله شد.

همچنین ۹ فضاپیمای دیگر نیز بر روی مریخ سرگردان هستند.