افزایش شهرهای قرمز کرونایی

افزایش شهرهای قرمز کرونایی
هشدار سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به افزایش مراجعات بیماران سرپایی کرونا و بستری ها در کشور هشدار داد.

عباس شیراوژن درباره افزایش مراجعه های بیماران سرپایی کرونا و بستری در کشور هشدار داد و گفت: هم اکنون تعداد مراجعان سرپایی، بیماران بستری و همچنین شمار فوتی‌ها در حال افزایش است و تعداد شهرهای قرمز نیز به حد بالایی رسیده است که نقشه کشور بیشتر به رنگ قرمز و نارنجی در آمده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگرچه بر تعداد مبتلایان به کرونا هفته به هفته افزوده می‌شود اما امیدواریم در قله موج باشیم و با رعایت کردن و همراهی مردم به زودی این روند شیب نزولی داشته باشد.

عباس شیراوژن تاکید کرد: درباره چرایی ایجاد موج هفتم در کشور مجموعه‌ای از عوامل دخیل هستند؛ یکی از موارد پایین آمدن سطح ایمنی جامعه به دلیل فاصله زمانی از واکسیناسیون گذشته است، همچنین سویه جدیدی که قدرت انتشار بالایی دارد، وارد کشور شده است، اصل ابتلاء به علت سرایت‌پذیری بالای این ویروس است اما کاهش استفاده از ماسک و شیوه نامه‌های بهداشتی باعث شده است سرعت و میزان ابتلاء افزایش یابد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اضافه کرد: در بخشی از مردم به دلیل استفاده نکردن از واکسن، ممکن است شدت بیماری منجر به بستری و فوت شود که باید این مسئله را با واکسیناسیون کنترل کنیم.

عباس شیراوژن افزود: هرچه جلوتر می‌رویم زیر سویه‌های جدید و جهش‌های جدیدی در ویروس کرونا اتفاق می‌افتد که بالا بردن سطح ایمنی جامعه و تزریق واکسن برای افراد سن بالایی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ، ضروری است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به موج هفتم کرونا، تاکید کرد: در این موج تعداد بیماران سرپایی بیشتر است و بخش کمی بستری می شوند یا تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرند اما هرچه جهش ویروس اتفاق می‌افتد قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتر و شدت بیماری کمتر می‌شود، البته یک تئوری نیز وجود دارد که به علت موج‌های قبلی و واکسن‌هایی که زده می‌شود، سطح ایمنی جامعه افزایش می‌یابد.