مثل فینال

امروز ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی| استقلال- تراکتور: دوئل دوباره ساپینتو و خمز این بار در «آزادی»

مثل فینال
استقلال - تراکتور/ روز پنج شنبه ساعت ۱۵

بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با انجام ۲ بازی روز پنج شنبه به پایان می‌رسد و تیم استقلال به مصاف تراکتور می‌رود و ۲ تیم ته جدولی لیگ برتر فوتبال برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

مس کرمان- صنعت نفت آبادان/ روز پنج شنبه ساعت ۱۴

تیم‌های ته جدولی مس کرمان و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند. 

تیم مس کرمان با هدایت لوکا بوناچیچ در فصل ۹۲-۹۳ با وجود اینکه به دسته اول سقوط کرده بود، اما به فینال جام حذفی راه یافت، اما با   شکست برابر تیم تراکتور  نتوانست قهرمان این رقابت‌ها شود و سهمیه آسیایی را کسب کند.

این تیم کرمانی امسال هم شرایط خوبی در لیگ برتر فوتبال ندارد و یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک است، اما می‌خواهد با برد برابر تیم صنعت نفت آبادان در جام حذفی به موفقیت برسد. 

در آن طرف، تیم صنعت نفت آبادان هم همانند حریف کرمانی خود برای بقا در لیگ برتر فوتبال می‌جنگد، اما نیم نگاهی هم به بازی جام حذفی دارد تا دیدار تدارکاتی خوبی قبل از شروع نیم فصل دوم داشته باشد. 

استقلال - تراکتور/ روز پنج شنبه ساعت ۱۵

این ۲ تیم در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند که تیم تراکتور توانست آبی پوشان را شکست بدهد و این بار در جام حذفی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. 

 تراکتور و استقلال در یک دیدار فینال گونه در جام حذفی برابر یکدیگر بازی می‌کنند چرا که برنده این دیدار می‌تواند تا فینال این رقابت‌ها برود. 

شاگردان خمز می‌خواهند در جام حذفی هم تیم استقلال را شکست بدهند، اما کار سختی در ورزشگاه آزادی پیش رو دارند. 

در آن طرف، تیم استقلال  پرافتخارترین تیم در جام حذفی با ۷ قهرمانی است و این تیم می‌خواهد با برد برابر تراکتور جبران شکست هفته قبل را کند و گام محکمی در این رقابت‌ها بردارد. 

تیم فوتبال استقلال بعد از پایان نیم فصل اول با حاشیه‌هایی مواجه شد و شایعاتی مبنی بر اخراج  ساپینتو مطرح کردند، اما هیئت مدیره باشگاه با حمایت از این سرمربی پرتغالی بر ادامه همکاری با این مربی تاکید کرد. 

علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر کم کاری چند بازیکن استقلال شنیده شد که فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه اعلام کرد که بازیکنان قول داده اند با تمام قوا بازی کنند و شکست هفته قبل برابر تراکتور را در جام حذفی جبران کنند. 

ساپینتو سرمربی استقلال در بازی با تراکتور در لیگ برتر فوتبال به علت محرومیت روی نیمکت تیمش حضور نداشت، اما در بازی جام حذفی می‌تواند تیمش را در کنار زمین هدایت کند. 

جدال ساپینتو و خمز مربیان پرتغالی و اسپانیایی در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود و باید دید این بار کدامیک از این مربیان می‌توانند دستورات تاکتیکی خود را به اجرا بگذارند و برنده جام حذفی شوند.

این ۲ تیم در  فینال  جام حذفی سال ۹۸-۹۹ به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیم تراکتور با هدایت ساکت الهامی توانست تیم استقلال را شکست داده و قهرمان این رقابت‌ها شود. 

۱۴ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی

تیم‌های لیگ برتری صعود کرده به مرحله بعدی جام حذفی (تا قبل از دو بازی امروز) به این شرح است: آلومینیوم اراک، هوادار تهران، گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس، فولاد، نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان، پیکان، نساجی، سپاهان

تیم‌های لیگ یکی صعود کرده به مرحله بعد: استقلال ملاثانی، دریای بابل و پارس جنوبی جم

تیم‌ لیگ دویی صعود کرده به مرحله بعد: نود ارومیه

تیم‌های حذف شده لیگ برتری (تا این لحظه): ذوب‌آهن و ملوان