استاندار فارس: نقش فرهنگستان علوم پزشکی در سلامت کشور پررنگ تر شود

روند فعلی پدیده مهاجرت نگران کننده است

استاندار فارس: نقش فرهنگستان علوم پزشکی در سلامت کشور پررنگ تر شود

استاندار فارس، با اشاره به جایگاه برجسته فرهنگستان علوم پزشکی در کشور گفت: ضرورت دارد که این مجموعه در تصمیم سازی پیرامون سلامت کشور نقش موثرتر و پررنگ تری داشته باشند.

محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه در دومین جلسه فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور در شیراز افزود: فرهنگستان علوم پزشکی باید بیش از گذشته در ارائه پیشنهادها و طرح های جامع در زمینه اداره سلامت کشور نقش آفرینی کند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم اعلام نظر کارشناسی جهت تدوین برنامه هفتم توسعه ادامه داد: چنانچه فرهنگستان علوم پزشکی بتواند چند مورد خاص را بررسی و برای تدوین در برنامه هفتم توسعه کشور ارائه نماید به مدت پنج سال می‌توانیم از مزایای آن در حوزه سلامت کشور استفاده کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به کاهش جذابیت برخی رشته‌های پزشکی افزود: میزان علاقه دانشجویان به یادگیری و کیفیت آموزش ارائه شده نیز دو موضوع دیگری است که باید به شکل جدی به آنها توجه شود.

ایمانیه، روند فعلی پدیده مهاجرت را نگران کننده دانست و ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت و ساماندهی این موضوع و بررسی چرایی آن مستلزم همراهی، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مسئول است. باید با جدیت این مسیر را به پایان برسانیم و در صورت لزوم از همراهی نمایندگان مجلس نیز استفاده کنیم.

استاندار فارس و عضو فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور، با اشاره به تجمع پزشکان در برخی از مناطق کشور افزود: افزایش پزشکان در برخی مناطق باعث کمبود پزشک در سایر مناطق می‌شود و در نتیجه مجبور به افزایش سهمیه ها می شویم و گستره‌ ورود به علوم پزشکی کشور را وسیع‌تر می کنیم در صورتی که این موضوع یک دور باطل است.