استاندار فارس: مساجد الگو معرفی شوند

استاندار فارس: مساجد الگو معرفی شوند

استاندار فارس با بیان اینکه نزدیک به پنج هزار مسجد در این استان وجود دارد گفت: اگر شماری از مساجد به عنوان الگو معرفی و مطرح شوند، اقدامات آنها فراگیر می‌شود؛ لذا باید ساز و کاری برای الگوسازی مساجدی که به واسطه چنین وحدت و هماهنگی پویا شده‌اند، فراهم شود.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه در همایش مسجد جامعه پرداز در شیراز با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ مسجد در شیراز اظهار کرد: هدف از اهمیت دادن به مسجد جامعه پرداز، برگشت به دوران پرشکوه صدراسلام و تاثیرگذاری مسجد در آن دوران به عنوان کانون همه فعالیت‌ها است.

او با بیان اینکه در صدر اسلام، مسجد کانون همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده و مدیریت جامعه و خلافت و قضاوت با محوریت مساجد انجام می‌شده است تاکید کرد که در دوران بسترسازی برای ظهور هم مساجد باید مرکز حکومت باشد. 

استاندار فارس ادامه داد: مهمترین مسائل در دست‌یابی به این هدف وحدت و اتفاق نظر ارکان مساجد است.

وی افزود: برای رسیدن به مسجد جامعه پرداز، باید چهاررکن هیات امنا، امام جماعت، پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی مساجد، با یکدیگر متحد بوده و اتفاق نظر داشته باشند.

استاندار فارس بیان کرد: اگر مسئولان امور مساجد صلاح بدانند، ساز و کاری برای الگوسازی مساجدی که به واسطه چنین وحدت و هماهنگی، پویا شده‌اند، فراهم شود.

او با قدردانی از تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز در راستای توجه به مساجد، ورود سپاه و بسیج برای تقویت مساجد را یادآور شد و گفت: ما هم در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم که مساجد علاوه بر اقامه نماز و برگزاری آئین‌ها و مناسبت‌ها، نسبت به سلامت محله و مسائل اجتماعی ساکنان محله حساسیت داشته باشد.

استاندار فارس اظهار کرد: طبق یک برنامه، از توان همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی برای کمک به رشد و پویایی مساجد و رسیدن به هدف مسجد محوری و مساجد جامعه پرداز، استفاده مناسب شده و در گام اول بخشی از مساجد شیراز و فارس، الگوسازی شود.