تلاش برای شکل‌گیری ارکستر سمفونیک در فارس  

تلاش برای شکل‌گیری ارکستر سمفونیک در فارس    

یک آهنگساز و نوازندهٔ ویولن با اشاره به تلاش‌ها برای شکل گیری ارکستر سمفونیک در استان فارس گفت: در آینده نزدیک با بهره گیری از گروه کُر، آثار سمفونیک را به روی صحنه خواهیم برد.

ابراهیم بذرافکن روز چهارشنبه در این باره افزود: کنسرت «حصار» در راستای چنین هدفی، ۲۴ تیرماه ساعت ۲۱ در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز با تعداد ۶۰ نوازنده اجرا خواهد شد.

به گفته وی، این کنسرت دوشنبه ۲۷ تیرماه جاری در روز عید غدیر خم به همین شیوه در شهرستان استهبان اجرا می‌شود. 

کارشناس ارشد آهنگسازی دانشگاه هنر تهران افزود: کنسرت پیش رو که بنده در این کار رهبر ارکستر و آهنگساز آثار اجرایی هستم، توسط ارکستری که شبیه به ارکستر سمفونیک است، اجرا می شود.

وی گفت: این کنسرت شبیه به ارکستر سمفونیک چون تمام سازها و موارد مورد نیاز یک ارکستر سمفونیک که متشکل از سازهای زهی، سازهای بادی، چوبی، بادی برنجی و سازهای کوبه ای است.

این هنرمند موسیقی خاطرنشان کرد: تمام نوازنده های این ارکستر اهالی استان فارس از شهرهای شیراز شامل، زرقان، لپویی، فسا، جهرم و غیره هستند و از این حیث قابل تأمل هست که ما در جای‌جای استان فارس نوازندگانی داریم که توانایی حضور در این ارکستر را دارند که همه این تلاش‌ها با هماهنگی‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان استهبان صورت پذیرفته است.