استاندار فارس: عاشورای امسال بیانگر چهره واقعی شیراز است

استاندار فارس: عاشورای امسال بیانگر چهره واقعی شیراز است
حضور محمدهادی ایمانیه در آیین تشییع پیکر سردار شهید اسکندری

استاندار فارس با اشاره به حضور گسترده مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در آیین تشییع پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری گفت:‌ عاشورای امسال بیانگر چهره واقعی شیراز و فارس است که هم اینک در حال مخابره به جهانیان است.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه شرکت در آیین تشییع پیکر سردار شهید اسکندری در میدان شهدای شیراز در گفت و گویی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرار رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، به ویژگی‌های شخصیتی سردار بی سر مدافع حرم اشاره کرد و افزود: خداوند انسان‌هایی را خلق کرده که در اوج معنویت و بلندی هستند و اما افراد دیگری هم در قعر و سقوط انسانیت هستند.

استاندار فارس ادامه داد: شهید اسکندری انسانی بود که حاضر شد فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی به عنوان دفاع از حرم اهل بیت (ع) گام بردارد و حتی سرش از تنش جدا شود.

وی گفت: این شهید بزرگوار در مقابل ظلم ایستاد و باعث آبرو و افتخار برای استان فارس و شهر شیراز شد.

ایمانیه اظهار داشت: از همه هم‌استانی‌ها و همشهری‌های بزرگوار که از فرصت به دست آمده پس از هشت سال از شهادت سردار اسکندری استفاده کردند و در مراسم بزرگداشت این شهید حضور یافتند قدردانی می کنیم.

استاندار فارس گفت: مردم فارس از این طریق چهره واقعی فارس و شیراز را به جهانیان نشان می‌دهند.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و شهرهای مختلف استان فارس تشییع شد.

آیین تشییع پیکر این سردار سرافراز اسلام حوالی ساعت ۹ صبح دوشنبه با قرائت زیارت عاشورا از محل میدان شهدا (فلکه شهرداری) شیراز آغاز شده است.

قرار است پیکر سردار شهید مدافع حرم سپس توسط عاشقان اهل بیت و سوگواران حسینی تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برای خاکسپاری به گلزار شهدای دارالرحمه شیراز منتقل شود.

تصمیم قطعی در زمینه محل دفن پیکر پاک سردار اسکندری را عصر یکشنبه همزمان با تاسوعای حسینی، ستاد تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام اتخاذ کرد، این تصمیم در پی تفویض اختیار خانواده شهید به این ستاد گرفته شد که بر اساس آن پیکر سردار در ساعات آینده در کنار همرزمانش در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده می‌شود. پیش از آن، مباحثی در زمینه خاکسپاری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) مطرح شده بود.