استاندار فارس: آزاد راه شیراز - بوشهر باید بسته بودجه ای ویژه داشته باشد

اعتبار مورد نیاز فعلی پروژه ۱۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است

استاندار فارس: آزاد راه شیراز - بوشهر باید بسته بودجه ای ویژه داشته باشد
باید به این آزاد راه به شکل یک بسته توجه کنیم

استاندار فارس گفت: با توجه به اهمیت آزادراه شیراز به بوشهر این محور مواصلاتی باید دارای بسته بودجه ای ویژه باشد.

محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی پروژه احداث آزاد راه شیراز - بوشهر که با حضور دکتر نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر، معاونین عمرانی استانداری‌های فارس و بوشهر، جمعی از نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران و پیمانکاران برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز فعلی پروژه ۱۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، بیان کرد: باید به این آزاد راه به شکل یک بسته توجه کنیم؛ قطعاً تا پایان احداث این مبلغ افزایش خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه قسمتی از مسئله تأمین اعتبار را می‌توان با تفویض اختیار حل کرد، یکی دیگر از راه‌های تأمین منابع مالی این پروژه را واگذاری برخی از معادن موجود در دو استان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین می‌توان نسبت به واگذاری بخشی از زمین‌های اطراف آزاد راه اقدام کرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به وجود پتروشیمی‌های موجود در مسیر این آزادراه، خواستار مشارکت آنان حداقل به میزان ۲۰ درصد از کل هزینه پروژه شد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه احداث این پروژه در حوزه حمل و نقل و شریان‌های اصلی کشور دارای اهمیت است، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد، سرمایه گذاران بخش خصوصی ۴۰ درصد، صندوق‌های پتروشیمی‌ها با محوریت هلدینگ خلیج فارس ۲۰ درصد و صندوق بازنشستگی نفت ۱۰ درصد در راستای تأمین اعتبار این پروژه ایفای نقش کنند.

همچنین مقرر شد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور این موضوع را عملیاتی کند و طی دو هفته آینده مجدداً جلسه برگزار شود. این پروژه در گذشته ردیف اعتباری داشته و وزارت راه و شهرسازی نیز اعتبار ۳۰ درصدی آن را تأمین می‌کند.