استاندار خوزستان: سد می سازیم ولی کانال آبیاری نداریم

استاندار خوزستان: سد می سازیم ولی کانال آبیاری نداریم

استاندار خوزستان گفت: سدهای بسیاری ساختیم اما از ۳،۵ میلیون هکتار اراضی پایین دست سدها، برای دو میلیون هکتار آن کانال آبیاری احداث نشده است.

صادق خلیلیان امروز در دیدار عیدانه با مدیران ستادی و دستگاه‌های دولتی خوزستان با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: باید فرمایشات  مقام معظم رهبری که مبتنی بر دیدگاه عمیق و شناخت دقیق نیازهای کشور است را اجرا کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند مگر اینکه ثروت در آن کشور تولید و عادلانه تقسیم شود. یعنی ما باید توسعه و پیشرفت همراه با عدالت داشته باشیم.

خلیلیان تصریح کرد: ثروت با تولید دانش بنیان ایجاد می‌شود. نتیجه کار، تلاش و بودجه‌هایی که هزینه می‌شود باید منجر به تولید شود. دولت‌ها در دنیا دو هدف دارند یکی کنترل تورم و دیگری ایجاد اشتغال؛ در عین حال بحث معیشت مردم را نیز باید مدنظر داشت.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اشتراک گذاری امکانات دستگاه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: نباید امکانات دستگاه‌ها راحبس کرد. دستگاه‌ها باید امکانات خود را با هماهنگی برای بهره‌مندی مردم و پیشبرد کارها به اشتراک بگذارند.

خلیلیان با اشاره به اینکه حبس سرمایه و امکانات یکی از گیرهای اساسی کشور است، گفت: چرا پس از ۴۳ سال اجرای پروژه‌های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات بسیار سنگین بودجه‌ای اما مشکلات بسیاری در کشاورزی و راه و … داریم؛ علت آن حبس سرمایه است.

وی افزود: سدهای بسیاری ایجاد کردیم که بخشی از آنها تولید برق می‌کنند و تعداد زیادی برای مصارف کشاورزی احداث شدند اما از ۳،۵ میلیون هکتار اراضی پایین دست سدها، برای دو میلیون هکتار آن کانال احداث نشده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: احداث سد سخت‌تر از کانال آبی است اما چرا احداث نمی‌شوند؟ چرا سد ساخته می‌شود اما کانال آبیاری ساخته نمی‌شود؟

خلیلیان عنوان کرد: پروژه خط دوم ریل اهواز اندیمشک پنج سال است که خوابیده و از ۱۴۰ کیلومتر آن ۱۲۵ کیلومتر ساخته شده اما تا وقتی کامل نشود هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌توان کرد.

وی افزود: فقط ۶ ماه نیاز بود کار ادامه پیدا کند تا خط راه اندازی شود اما دولت قبلی که به امید برجام نشست و هیچ عایدی هم برای کشور نداشت، انفعالی که در مقابل مسائل داشت را به استان‌ها کشید.

دولت قبل پاسخگو باشد

خلیلیان تاکید کرد: دولت قبل در مقابل آن چیزی که بر سر کشور آورد باید پاسخگو باشد؛ یک نمونه آن همین بحث فاضلاب اهواز است که اکنون در حال انجام بوده و مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان افزود: در بحث راه‌ها ۳۰ سال است راهی که به سمت چهارمحال و بختیاری می‌رود حدود ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده و اکنون در حال انجام است.

وی تصریح کرد: باید مدیریت پروژه را به گونه‌ای انجام دهیم که سرمایه را به تولید و اشتغال تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد،: هرکس حاشیه‌ای برای استان ایجاد کند دلسوز استان نیست. به حاشیه‌ها دامن نزنیم و خودمان هم وارد حواشی نشویم. احزاب، گروه‌ها و افراد با نفوذ همه باید پای کار باشند و تلاش کنیم در مدیریت‌ها از افراد کارآمد استفاده شود.

وی درباره اعتبارات مصوب شده در نخستین سفر ریاست جمهور به خوزستان  بیان کرد: ۳۶ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور بود و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه سرمایه گذاری در نظر گرفتند.

خلیلیان درباره فضای مجازی و حضور جوانان در آنی عرصه گفت: اکنون با یک فضای مجازی روبرو هستیم که بسیار سریع در حال حرکت است؛ باید پابه پای نسل جوان حضور فعال در این فضا داشته باشیم و از ظرفیت آن به بهترین شکل استفاده کنیم.