از دستیار گوگل چه می‌دانید؟

از دستیار گوگل چه می‌دانید؟

یکی از امکانات کاربردی که می‌تواند به شما در صرفه جویی زمان کمک کند، دستیار گوگل است. پایگاه «slashgear» که اخبار فناوری را پوشش می‌دهد، در گزارشی به بررسی دستیار صوتی گوگل و مزیت‌های آن پرداخت.

در این گزارش آمده است: به لطف مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌ها و سرویس ها، گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید هستند؛ ویژگی‌هایی که ممکن است برخی از آن‌ها برای افراد چندان واضح نباشد. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به «Google Assistant» (دستیار گوگل) است. دستیار گوگل یک دستیار دیچیتال و تحت کنترل صوتی است که به شما اجازه می‌دهد تا کار‌هایی به مانند مدیریت کار‌هایی که باید انجام بدهید و یا ساماندهی جدول کاری تان را انجام داده، از تمامی انواع محتوا‌ها لذت ببرید و پاسخ پرسش هایتان را در تلفن تان دریابید.

در واقع بایستی گفت دستیار گوگل، یک دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی است که از سوی شرکت گوگل ایجاد شده است. حتی باید بدانید با تغییر تنظیمات «دستیار گوگل»، شما می‌توانید پا را یک قدم فراتر گذاشته و به اجرای دستورات پیشرفته بپردازید.

دستیار گوگل در حال حاضر فهرستی طولانی از «اقدامات احتمالی تلفنی» را دارد که شما می‌توانید از گوشی همراه خود بخواهید آن‌ها را انجام دهد؛ همچنانکه موارد زیادی پیشنهاد دارد که مبتنی بر برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی شما، علاوه بر سابقه سرچ گوگل در گوشی شماست.

در صورتی که شما دستیار گوگل (Google Assistant) را بر روی گوشی خود راه اندازی نکرده اید، به راحتی می‌توانید این برنامه را در گوشی اندرویدی خود راه اندازی کرده و از پیام‌هایی که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، پیروی کرده تا صدای خود را برای استفاده‌های اتی از طریق گوگل معرفی کنید.

البته بایستی توجه داشته باشید برای آغاز فرمان‌های صوتی از طریق «دستیار گوگل» شما بایستی اطمینان حاصل کنید که برنامه اندروید و اپلیکیشن گوگل شما به روز رسانی شده اند.