ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

بورس در هفته‌ای که گذشت رشد کرد و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

 سهام عدالت در هفته سوم مرداد کمتر از یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۰٫۳۵ درصد افزایش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته یعنی ۱۹ مرداد، به ۱۰ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که ارزش این سبد، هفته گذشته روی قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان قرار داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۰ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۹ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۰ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان بود.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. سهام عدالت شکلی از یارانه است. دولت سهام عدالت را برای مردم در نظر گرفته تا در اقتصاد شراکت بیشتری داشته باشند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است. همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را بگیرند.