اخفاء و امتناع از عرضه کالا، بیشترین تخلفات ثبت شده در فارس است

اخفاء و امتناع از عرضه کالا، بیشترین تخلفات ثبت شده در فارس است

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه بیشترین تخلف در از زمان اجرای طرح تحول اقتصادی تاکنون اخفاء و امتناع از عرضه کالا، احتکار و عدم درج قیمت بوده است، عنوان کرد: تا زمانی که رای قطعی صادر نشود مجاز به اعلام پرونده‌ها نیستیم.

غلامرضا سالاری دوشنبه ۱۳ تیر در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط امروز که بازار نیازمند بیشترین نظارت برای کنترل قیمت‌ها است، مردم بهترین ناظر هستند.

او افزود: انتظار است که شهروندان هرگونه موارد تخلف از جمله گران فروشی، احتکار و عدم درج قیمت را به تعزیرات و بازرسی سازمان صمت و اصناف اطلاع دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس ادامه داد: طی سه ماه اخیر بالغ بر ١۶ هزار پرونده در خصوص تخلف‌های بازار در استان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال تشکیل و وصول شده است.

سالاری با بیان اینکه در مدت اجرای طرح تحول یارانه‌ها استان فارس به نسبت استان‌های دیگر آرامش بیشتری داشته است، گفت: این امر به فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی مردم این استان برمی‌گردد.

او با بیان اینکه علیرغم تعیین قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای مرغ از ۱۷ اردیبهشت، قیمت این کالا در شیراز تا هفته قبل کمتر از ۵۰ هزار تومان بود، گفت: منکر وجود تخلف نیستیم اما بهترین ناظر مردم هستند و اصحاب رسانه نیز می‌توانند بهترین بازرس باشند و مردم را تشویق به نظارت کنند، چون تعداد بازرسان و ناظران به اندازه‌ای نیست که هر روز همه واحدها نظارت شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس درباره اعمال مجازات هم عنوان کرد: اخلاق در همه حوزه‌ها خوب است اما مجازات‌های ما نیز باید به اندازه‌ای باشد که مانع تخلف شود و برای همین منظور نیز مجازات مورد توجه قرار گرفته است.

سالاری با اشاره به جریمه و مجازات نقدی متخلفین تا ۲۵ برابر ارزش پرونده براساس قانون، عنوان کرد: پایه تخلف گرانفروشی درج نکردن قیمت است که افزایش مجازات‌ها در این زمینه تا ۱۰ میلیون تومان سبب می‌شود که تخلف انجام نگیرد.

او با بیان اینکه بیشترین تخلف در این ایام اخفاء و امتناع از عرضه کالا، احتکار و درج نکردن قیمت بوده است، عنوان کرد: تا زمانی که رای قطعی صادر نشود مجاز به اعلام پرونده‌ها نیستیم اما در ۳ ماهه امسال ۸ هزار میلیارد ریال محکومیت درج شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه پرونده‌های سنگینی تشکیل شده که به زودی یکی از پرونده‌ها اعلام می‌شود تا احقاق حق عموم مردم انجام گیرد، گفت: در فارس و شیراز پرونده‌های تخلف در حوزه قاچاق ارز و تخلفات ارزی داشتیم و هم ارزهای قاچاق که توسط افراد گرفته شده است اما در بازار طلا مشکل و پرونده‌ای نداشتیم.

سالاری خاطرنشان کرد: گرانی و گرانفروشی اکنون مهم‌ترین مشکل موجود است که در برخورد با این مقوله هیچ اغماضی نداریم.