بزرگترین حمله سایبری در تاریخ چین

هکرها اطلاعات یک میلیارد نفر را دزدیدند

بزرگترین حمله سایبری در تاریخ چین

هکرهای ناشناس ادعا کردند که پس از حمله به پایگاه داده پلیس شانگهای، اطلاعات بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان چین را به سرقت برده اند. اتفاقی که کارشناسان صنعت آن را بزرگترین نقض امنیت سایبری در تاریخ این کشور می نامند.

بر اساس پستی ناشناس در یک انجمن جرایم سایبری آنلاین، فرد یا گروهی که مدعی حمله است، پیشنهاد فروش بیش از 23 ترابایت داده سرقت شده از پایگاه داده شامل نام، آدرس، محل تولد، شناسه ملی، شماره تلفن و اطلاعات پرونده جنایی را داده است. هکر ناشناس 10 بیت کوین به ارزش حدود 200 هزار دلار درخواست کرده است.

ابعاد این حمله، موجی از شوک را در جامعه امنیتی چین ایجاد کرده است. ژائو چانگ‌پنگ، موسس و مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، در توئیتی نوشت که این شرکت نقض یک میلیارد اطلاعات ساکن یک کشور آسیایی را بدون مشخص کردن کدام کشور شناسایی کرده و از آن زمان رویه‌های راستی‌آزمایی را برای کاربران احتمالی تحت تأثیر افزایش داده است.

مشخص نیست که مهاجمان سایبری ادعا شده در این اتفاق چگونه به سرورهای پلیس شانگهای دسترسی پیدا کرده اند. یکی از نظریه‌های معروفی که به صورت آنلاین در میان کارشناسان امنیت سایبری منتشر شد، این بود که این نقض با استفاده از زیرساخت ابری شخص ثالث رخ داده است. شرکت‌های چینی علی‌بابا، تنسنت و هوآوی از جمله غول‌های این زمینه هستند.