اختراع نمونه گیر سه کاره آزمایشگاهی توسط نخبه جوان قیروکارزینی

اختراع نمونه گیر سه کاره آزمایشگاهی توسط نخبه جوان قیروکارزینی

جوان قیروکارزینی موفق به اختراع دستگاه «نمونه گیر سه کاره آزمایشگاهی» شد و سومین اختراع خود را ثبت رسمی کرد.

علی اکبر رضائی لیفرجانی اظهار داشت: در اکثر کارخانجات تولیدی جهت افزایش کیفیت محصول در پروسه تولید، گرفتن نمونه از مواد اولیه مصرفی و یا مواد تولیدی و انجام آزمایشات کنترل کیفی امری ضروری و لازم می باشد که در اکثر کارخانجات به صورت دستی توسط افراد انجام می گیرد.

وی افزود: این کار علاوه بر خطای انسانی و کاهش دقت در نمونه‌گیری برای افراد نیز خطرناک و طاقت فرسا بوده، چرا که در اکثر کارخانجات نمونه گیری از مواد فله و از روی نوار نقاله در حال حرکت می‌باشد.

مخترع جوان قیروکارزینی اضافه کرد: این دستگاه به‌صورت اتومات کار می‌کند و علاوه بر نمونه گیری کامل از مواد و دقت بالا در نمونه‌گیری با انجام مراحل آماده‌سازی مواد برای انجام آزمایشات کنترل کیفیت موجب افزایش کیفیت محصول نهایی واز بروز خطرات جانی برای افراد نیز جلوگیری می‌کند.

و این دستگاه در کارخانجاتی مانند سیمان ، فولاد سازی، گندله سازی و ... کاربرد دارد و به لحاظ ارزش ریالی نسبت به مشابه خارجی بسیار پایین تر و تماماً در داخل کشور قابل تولید است.

این جوان نخبه ۳۷ ساله قیروکارزینی پیش از این اختراع در سال ۱۳۸۷ موفق به اختراع «موتور بدون سوخت» و در سال ۱۴۰۰ موفق به اختراع «کلید و پریز ضد انفجار و ضد آب مغناطیسی» شده است.