احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی هرمزگان وجود دارد

احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی هرمزگان وجود دارد

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: در برخی نقاط از شهرستان بشاگرد، وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی دور از انتظار نخواهد بود بنابراین، توصیه می شود از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود.

کیانوش عارفی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: با ادامه ی فعالیت سامانه ی فصلی در روز جاری در ارتفاعات استان، وقوع ناپایداری های تابستانه را انتظار داریم که در ساعت‌های بعدازظهر در ارتفاع‌های هرمزگان رگبار موقتی باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد  پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: برای جزایر خلیج فارس در ساعت‌های صبح شاهد مه صبحگاهی و در طول روز غبار محلی پیش بینی شده و شرایط برای تردد های دریایی مساعد پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش باد جنوب شرقی کمی مواج پیش بینی شده و از روز جمعه (دهم تیرماه)، بر شدت وزش باد جنوب شرقی در این مناطق افزوده خواهد شد و دریا مواج پیش بینی شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان افزود: به لحاظ دمایی، تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و براساس پیش بینی های آینده نگری هم تاثیرهای سامانه فصلی تا اواسط هفته آینده در این استان به صورت رگبارهای موقتی در ارتفاع‌ها و وزش بادهای به نسبت شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی است.