احتمال ورود پشه آئدس به استان بوشهر

احتمال ورود پشه آئدس به استان بوشهر

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به کشف پشه آئدس در استان هرمزگان، احتمال ورود آن به استان بوشهر وجود دارد.

دکتر قاسم بَرجوئی‌فرد در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه اظهار کرد: به دلیل همسایگی شهرستان عسلویه با هرمزگان احتمال ورود این پشه از این منطقه به استان وجود دارد به همین دلیل لازم است تمامی صنایع در این منطقه برای جلوگیری از ورود و گسترش آن کمک کنند.

این مقام مسئول بهداشتی زیستگاه و محل تکثیر این نوع پشه را مکان‌هایی مانند آب‌های جمع شده در تایرهای فرسوده و حتی آب جمع شده زیر کولر دانست و تصریح کرد: پشه آئدس عامل بیماری‌هایی مانند تب دانگی، زیکا، تب زرد و ... می‌شود.

دکتر برجوئی‌فرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاونت بهداشت دانشگاه برای هرگونه همکاری مانند کمک‌های آموزشی و مشورتی به‌منظور همکاری با صنایع موجود در منطقه برای جلوگیری از ورود این پشه به استان آماده است.

سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با محوریت پیوست سلامت ادارات و صنایع و اقدامات پیشگیرانه بیماری‌های منتقله از پشه آئدس به ریاست فرماندار و دبیری رئیس شبکه بهداشت و درمان و با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سایر اعضاء در فرمانداری عسلویه برگزار شد.