آنلاین‌ترین کشور جهان کجاست؟

آنلاین‌ترین کشور جهان کجاست؟

موسسه تحقیقاتی finch به تازگی کشورهای دارای پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را معرفی کرد. این موسسه تحقیقاتی سرعت اینترنت ثابت و همراه کشورهای مختلف را به طور میانگین محاسبه و منتشر کرد.

موسسه تحقیقاتی finch به تازگی کشورهای دارای پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را معرفی کرد. این موسسه تحقیقاتی سرعت اینترنت ثابت و همراه کشورهای مختلف را به طور میانگین محاسبه و منتشر کرد. به کمک این لیست می‌توان آنلاین‌ترین کشور جهان را شناخت.

براساس این گزارش کشور نروژ پرسرعت‌ترین کشور اینترنتی جهان است. میانگین سرعت اینترنت این کشور حدود ۲۰۰mbps تخمین زده می‌شود ‌که این عدد نروژ را در صدر لیست پرسرعت‌ترین کشورهای جهان در ارائه اینترنت به شهروندان خود قرار داده است.

درجایگاه دوم لیست سرعت اینترنت جهانی  کشور سنگاپور قرار دارد که توانسته سرعت ۱۹۶mbps را به نام خود ثبت کند. این کشور آسیایی طی سال‌های گذشته رشد خوبی در توسعه زیرساخت‌های ارتعباطی خود داشت.

کشور چین در جایگاه سوم این لیست قرار دارد و سرعت  ۱۹۲mbps را به طور میانگین به شهروندان خود ارائه می‌کند.

هنگ‌کنگ دیگر کشور آسیایی است که توانسته جایگاه چهارم این لیست را به خود اختصاص دهد. میانگین سرعت اینترنت این کشور ۱۸۸mbps برآورد می‌شود.

دانمارک نیز به عنوان پنجمین کشور دارای اینترنت پرسرعت انتخاب شده است. میانگین سرعت اینترنت دانمارک ۱۸۳mbps است تا بدین ترتیب رتبه اول تا پنجم پرسرعت‌ترین کشورهای اینترنتی جهان در دستان کشورهای آسیایی و اسکاندیناویایی باشد.

چه کشور‌هایی بیشترین شهروندان آنلاین را دارند؟

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی finch، چین با توجه به جمعیت خود، آنلاین‌ترین مردم جهان را دارد. حدود ۷۵۷ میلیون نفر از جمعیت چین دسترسی به اینترنت دارند.

کشور هند نیز در جایگاه دوم قرار دارد و۵۶۱ میلیون نفر از مردم این شبه‌جزیره به اینترنت دسترسی دارند.

ایالات متحده آمریکا نیز با حدود ۲۵۵ میلیون شهروند آنلاین در جایگاه سوم این لیست قرار دارد.

متمدن‌ترین کشورهای اینترنتی دنیا

حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور ایسلند به اینترنت دسترسی دارند و این عدد ایسلند را به آنلاین‌ترین کشور دنیا تبدیل کرده است.

قطر نیز در رتبه دوم این لیست قرار دارد. حدود ۹۲ درصد جمعیت این کشور خاورمیانه‌ای به اینترنت متصل هستند.

بریتانیا نیز با حدود ۸۹ درصد جمعیت آنلاین، رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.

آزادترین کشورهای اینترنتی جهان

براساس اعلام موسسه تحقیقاتی finch، شهروندان  ایسلند، استونی و کانادا به بدون سانسورترین شبکه اینترنت جهان دسترسی دارند.

در طرف مقابل کشورهای چین، مصر و کوبا به عنوان پرسانسور‌ترین کشورهای اینترنت جهان شناخته می‌شوند.

دست‌ودلبازترین کشورهای اینترنتی دنیا

براساس این گزارش کشور فرانسه دست‌و‌دلبازترین کشور اینترنتی جهان محسوب می‌شود. مردم این کشور می‌توانند با قدم زدن در تعداد زیادی ازمکان‌ها و خیابان‌های این کشور به اینترنت وای‌فای رایگان دسترسی داشته باشند.

این شبکه گسترده وای‌فای، شهر پاریس را بیش‌از سایر مکان‌های دیگر تحت پوشش قرار می‌دهد.

هنگ‌کنگ نیز به عنوان دومین کشور در ارائه اینترنت وای‌فای رایگان شناخته می‌شود. مردم و گردشگران خارجی این کشور می‌توانند با اتصال به اینترنت در معابر و مکان‌هایی مثل موزه‌ها، سینما‌ها و سایر اماکن دیدنی و تفریحی در فضای مجازی به طور رایگان گشت‌وگذار کنند.

سنگاپور نیز به عنوان سومین کشور دست‌و‌دلباز جهان در ارائه اینترنت رایگان  در معابر عمومی شناخته می‌شود. این کشور درحال توسعه، اینترنت را در خدمات حمل‌ونقل شهری  و مکان‌های گردشگری و توریستی خود به طور رایگان در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهد.