آموزش و پرورش فارس: حذف رشته موسیقی دختران در شیراز صحت ندارد

آموزش و پرورش فارس: حذف رشته موسیقی دختران در شیراز صحت ندارد

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اخیرا شائبه‌ای مبنی بر عدم پذیرش دانش‌آموزان دختر در رشته موسیقی و منتفی شدن پذیرش دانش‌آموزان در این رشته ایجاد شد و انتشار این خبر موجب نگرانی دانش‌آموزان‌ علاقمند به این رشته شد.

فرشید قاسمی ادامه داد: این خبر صحت ندارد و تأخیر در ابلاغ مجوز از سوی وزارتخانه موجب به تعویق افتادن در ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته شده است.

قاسمی افزود: مجوز برخی از رشته‌های موسیقی باید سالیانه از وزارتخانه به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شود؛ ما برای دریافت این مجوز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است مجوز آن به زودی به اداره کل ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت: متأسفانه افرادی که از این موضوع اطلاع کافی نداشتند، اطلاعات نادرستی را در اختیار اولیای این دانش‌آموزان قرار دادند که موجب ایجاد این شائبه شد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مجوز به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم به صورت رسمی و قانونی فرآیند ثبت نام را دنبال کنیم. لذا برای چند روز برنامه ثبت نام دانش آموزان در این رشته را به تعویق انداختیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه تأخیر در ابلاغ این مجوز باعث به تعویق افتادن ثبت نام دانش آموزان در این رشته‌ شده است، گفت: حداکثر تا ۱۰ روز آینده مجوز صادر خواهد شد و دیگر مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان در این رشته‌ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز در شیراز