آغاز طرح هوشمند سازی عرضه نان در دهدشت

آغاز طرح هوشمند سازی عرضه نان در دهدشت

سرپرست فرمانداری کهگیلویه از اجرای طرح هوشمند سازی عرضه نان در دهدشت خبر داد.

عبدالعزیز موسوی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، دستگاه‌های کارت خوان با حضور کارکنان فرمانداری و همکاری ادارات غله و خدمات بازرگانی استان، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی به نانوایی‌های سطح شهرستان تحویل و آماده نصب شد.

وی ابراز داشت: این طرح در راستای هوشمند سازی توزیع نان در نانوایی‌ها است که پس از اصلاح یارانه‌ها اجرایی شد.

موسوی تصریح کرد: عرضه نان با اتصال نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارت خوان ویژه صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند نان مورد نیاز خود را از طریق کلیه کارت‌های بانکی بدون افزایش قیمت نان و سهمیه بندی خریداری کنند.

وی جلوگیری از گران فروشی، قاچاق آرد و تخصیص آرد بر مبنای فعالیت نانوایی‌ها با توجه به ابزارهای نظارتی سامانه یاد شده را از مهمترین نقاط قوت این طرح برشمرد.

موسوی ادامه داد: با اجرای این طرح از مصارف غیر معمول آرد جلوگیری خواهد شد و مشخص می‌شود که نانوایی‌ها چه میزان عرضه نان داشته‌اند و به چه میزان آرد نیاز است تا بتوان آن را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک کار توزیع دستگاه کارت خوان در شهرستان توسط کارشناسان بانک سپه در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه اضافه کرد: با نصب کارت خوان‌های ویژه در نانوایی‌ها مردم با انتخاب نوع و تعداد نان به هر میزان که بخواهند، نان دریافت می‌کنند.

وی افزود: قیمت همان نرخ قبلی است و هیچ افزایشی وجود ندارد و آن طور که وزارت اقتصاد اعلام کرده، قرار نیست افزایشی در قیمت نان وجود داشته باشد.