استاندار فارس: شرایط سفر ارزان برای مسافران در دستور کار مدیران قرار گیرد

استاندار فارس: شرایط سفر ارزان برای مسافران  در دستور کار مدیران قرار گیرد

استاندار فارس  اعلام کرد : برای اسکان مسافران  نوروزی تدابیر لازم  در نظر گرفته شده است و همه دستگاه ها کمک کنند تا امکان بر پایی چادر برای مسافران فراهم شود تا سفر برای آنها ارزان تمام شود.

محمدهادی ایمانیه روز پنجشنبه در جلسه ستاد سفرهای نوروزی افزود:  پس از ۲ سال درگیری با کرونا، فارس پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.

وی تاکید کرد: حادثه سیل ۹۸ و پذیرایی مردم شیراز از مسافران تبدیل به یک اتفاق تاریخی شده و در ذهن مردم کشور مانده است

ایمانیه با اشاره به اهتمام دولت بر کاهش تصادفات در نوروز گفت: رئیس‌جمهور قول دادند که ۳ استان برتر در امر کاهش تصادفات تشویق می‌شوند که  در این زمینه دستگاه‌های مرتبط  مانند  نیروی انتظامی و راهداری تاثیر گذار هستند، هر چند دیگر دستگاه‌های امدادی هم نقش دارند اما این ۲ دستگاه نقش بیشتری دارند و هر امکانی نیاز است برای کاهش تصادفات تامین می‌شود

استاندار فارس با اظهار اینکه در این نوروز، فرهنگ مهماندوستی استان فارس را نشان دهید، افزود:  برای ترافیک جاده‌های ورودی به شیراز یا داخل شهر باید توجه ویژه شود که نیروی انتظامی باید اهتمام خاص و تدابیر لازم را در این زمینه داشته باشد تا مردم دچار ترافیک شدید نشوند

ایمانیه ادامه داد:  شیراز شهری است زیبا  از این رو  در این روزهای باقی مانده، ۲۴ ساعته  تلاش شود تا فضاهای شهری آماده  شوند، جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های شهری در دستور کار قرار گیرد، گُل‌کاری میادین و خیابان‌ها هم که انجام شده و در حال تکمیل  است

وی گفت:  کنار همه اقدامات انجام شده شأن و تقدس سومین حرم اهل بیت رعایت شود و  نیروی انتظامی در این زمینه پیشقدم است اما همه باید در این زمینه همکاری کنند تا اگر خلاف شأن سومین حرم دیده شد، تذکر لسانی داده شود.

استاندار فارس با تاکید بر خوش برخوردی در راهنمایی مردم و مسافران گفت: هر چه می‌توانید امکان راهنمایی مسافران فراهم شود، سیستم‌های درمانی و تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی باید در آمادگی کامل باشد و اگر مسافران دچار مشکلاتی شدند راهنمایی درست شوند تا خدمات درمانی دریافت کنند.

آیین تقدیر از جوانان فارس با حضور وزیر ورزش و جوانان  

نگاه رهبر معظم انقلاب برای اجرای عدالت به جوانان است

همچنین استاندار در مراسم تقدیر از جوانان برتر که به مناسبت هفته جوان و با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزارشد، گفت: داشتن امید واقعی از فاکتورهای مهم مقام معظم رهبری در مسایل مرتبط با جوانان است.

محمد هادی ایمانیه تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه ویژه رهبر انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به جوانان است.

وی  با مهم خواندن موضوع جوانان از تاکید بر مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: انتظارت و امیدهای مقام معظم رهبر انقلاب از جوانان به عنوان یک تکلیف ملی است.

ایمانیه ادامه داد:  این فاصله طی شدنی است و در ۴۰سال گذشته در مواردی بارها توسط جوانان طی شده  و در آینده با حضور نسل جوان مومن و پرانگیزه با قدرت بیشتری طی خواهد شد.

وی گفت:  برای گام های بلند به سوی آینده باید گذشته را درست شناخت.

استاندار فارس با اظهار اینکه از مهمترین  اهداف جهاد تبیین به عنوان یکی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری ،اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ما باید از وضعیت کشور و حتی دنیا آگاه شوند و عیاری برای ارزشیابی داشته باشند.

استاندار فارس با اشاره به ثبات ،امنیت و حفظ تمامیت ارضی به عنوان بخش دیگر از فرازهای فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان با پاسداری و فداکاری بسیاری از جوانان کشور از جمله شهید همت و باقری از دست نرفته است، جوانانی که سرنوشت ایران را در جنگ هشت ساله که کشورهای مختلف در صف جنگ با ایران همراه شده بودند تغییر دادند.

استاندار فارس در  بخش  دیگری از سخنانش به  فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با این عنوان که یکی از برکت های انقلاب اسلامی ارتقای شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم است اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه وضعیت عدالت در کشور ما تغییر کرده است اما بین آرمان هایی که باید به آن برسیم با وضع موجود فاصله وجود دارد و در این میان نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به جوانان است.

 وی گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه مرهون جوانان است.

استاندار فارس ضمن اشاره به این افراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که اردوهای جهادی یکی از مظاهر واقعی ورود جوانان ما در عرصه های سازندگی و تلاش است، بیان داشت : یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر مستکبران است.

ایمانیه تاکید کرد : طی این ۴۰سال تسلیم ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی در مقابل دولت های مستکبر، خصوصیتی است که انقلاب اسلامی به جوانان این مرز و بوم داده است.

وی ادامه داد: نکته مهمی که آینده سازان باید به آن توجه کننده این است که در کشوری زندگی می‌کنند که از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی کم نظیر است که به دلیل غفلت دست اندرکاران بی استفاده مانده است.

استاندار فارس افزود: همت های بلند و انگیزه های جوانی و فعال در پیشرفت مادی و معنوی کشور جهش ایجاد می کند.

وی بیان داشت : داشتن امید واقعی یکی دیگر از فاکتور مهم مقام معظم رهبری در مسایل مرتبط با جوانان است که در این مسیر پنهان کردن واقعیت، خبرهای دروغ و تحلیل های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت جزئی از برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی ،تصویری  و اینترنتی دشمنان ملت ایران است که البته دنباله های آن‌ها در داخل کشور نیز با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می کنند که شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید.

همچنین مطالبه عمومی رهبر انقلاب اسلامی از جوانان در عرصه علمی که جهادی عمل کنند از دیگر موضوعاتی بود که ایمانیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و خطاب به جوانان از آن سخن گفت.

استاندار فارس یادآور شد: داشتن رتبه دوم جهان در رشته های علوم مهندسی و انبوه جوانانی که با روحیه جهادی رشد کرده اند ثروت کشور است که هیچ اندوخته مالی را نمی توان با آن مقایسه کرد.

ایمانیه  افزود: ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی در رتبه اول جهان قرار دارد که بی شک جوانان مومن و پرتلاش می توانند با استفاده از این مزایا مشکلات موجود را بر طرف کنند.

جشن روز جوان مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع)  همه ساله با عنوان هفته جوان از ۲۱ لغایت ۲۷ اسفند ماه برگزار می شود.