50 درصد از تاکسی های یاسوج فرسوده اند

50 درصد از تاکسی های یاسوج فرسوده اند
۵۲۵ تاکسی و اتوبوس یاسوج قابل تردد نیستند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج از غیرقابل تردد بودن ۵۲۵ تاکسی و اتوبوس یاسوج خبر داد.

عبدی دانش مقدم افزود: ۳۶ دستگاه اتوبوس در شهر یاسوج به مردم و شهروندان خدمات ارائه می‌دهند که از این تعداد تنها ۱۱ اتوبوس فعال هستند و مابقی این تعداد فرسوده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان هزینه جهت بازسازی و نوسازی نیاز است اما این هزینه در توان شهرداری یاسوج نیست.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۰۳۳ دستگاه تاکسی در شهر یاسوج وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه فرسوده‌اند بطوری‌که قابل تردد در خیابان نیستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ افزایش نرخ کرایه تاکسی داشته ایم اما با توجه به اعتراضات و اعتصابات رانندگان طی امسال در سطح شهر و با توجه به افزایش قیمت قطعات خودرو، با پیشنهادی که در شورای شهر مطرح شد نرخ کرایه تاکسی بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.

دانش مقدم با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی با متخلفین دریافت کرایه اضافه برخورد می‌کنند، عنوان کرد: طی پنج ماهه امسال با حدود ۳۰۰دستگاه تاکسی به علت دریافت کرایه اضافه، نداشتن مدارک کافی و دیگر تخلفات برخورد شده است.

وی با اشاره به نشستی که تیر ماه امسال با حضور استاندار و معاونان برگزار شد، تاکید کرد: در این نشست تعداد ۱۵۰ دستگاه مینی بوس و ون، ۱۰ دستگاه اتوبوس و نوسازی تاکسی‌های موجود درخواست شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: در مسیرهای کوتاه شهر یاسوج استقبال مردم در استفاده از ناوگان عمومی به خصوص اتوبوس خیلی کم است اما در مسیرهای طولانی و حاشیه شهر از جمله مادوان، مهریان، بله‌زار، گوشه، سرآبتاوه، مختار، شهرک ولایت و... استقبال مردمی بالاست.

دانش مقدم با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهری استان کاملاً فرسوده است و آنطور که باید باشد، نیست، بیان کرد: در سال گذشته با تاکید شهردار یاسوج و تصمیمات استانی، سرویس‌های دانشگاهی تعطیل شدند و هر اتوبوسی که سالم باشد در خدمت شهر هستند.

وی ادامه داد: اگر سرویس به اندازه کافی موجود و مطلوب باشد و چند دستگاه در یک خط به صورت رفت و برگشت وجود داشته باشد، مشکلات ما کمتر است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: توجه به وضعیت مالی شهرداری‌ و فرسودگی ناوگان، در هر خط تنها یک دستگاه اتوبوس وجود دارد که باعث می‌شود، مردم ناراضی باشند و استقبال نمی‌کنند.